Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (68), 2018
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Khakimov A. Kh.
St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)

Competitive potential and competitiveness of entrepreneurial structures (Russia, St. Petersburg)
The article shows the importance of using competitive potential in managing competitiveness in the innovation-oriented entrepreneurship. The author discusses approaches to formation of competitive strategies of entrepreneurial structures, describes the variety of such strategies, their role in realization of the competitive potential, as well as their direct dependency upon overt and covert competitive advantages. Particular attention is given to entrepreneurial structures that seek long-term competitive advantages, that is capable of staying in the market while simultaneously discovering and developing and using its competitive potential
Key words: competitive potential, entrepreneurship, competitiveness, innovation-oriented entrepreneurship, strategic management
Pages: 121 - 126



Литература
1. Гаффорова Е.Б., Белкин В.Г., Бабак Л.Н. Предпринимательство и инновации: подходы, направления и этапы развития исследований: монография — Владивосток: Изд-во Владивостокского государственного университета экономики и сервиса, 2015. — 183 с.
2. Иовлева О.В. Конкурентоспособность предприятий: учебное пособие. — Екатеринбург: Ажур, 2017. — 125 с.
3. Конкурентоспособность промышленного предприятия в условиях импортозамещения: монография — Белгород: Изд-во БГТУ, 2015. — 171 с.
4. Наука и знание: конкурентный потенциал общества, науки и бизнеса в условиях глобального мира : материалы XVIII Международной научно-практической конференции (8 апреля 2016 года, г. Новороссийск) / Под общ. ред. В.В. Пономарева, Т.А. Куткович. Ч. 2. — 2016. — 251 с.
5. Котлер Ф. Основы маркетинга / Пер. с англ. В.Б. Боброва; Общ. ред. Е.М. Пеньковой. — Москва: Изд-во «Прогресс», 1991.
6. Портер М.Е. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей и конкурентов — М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. — 454 с.
7. Салихова Я.Ю. Конкурентный потенциал предприятия: сущность, структура, методика оценки. — СПб: Изд-во СПбГУЭФ, 2011. — 52 с.
8. Столярова В.А. Управление конкурентоспособностью продукции на предпроизводственной стадии на основе инновационного подхода: монография — Белгород: Изд-во БГТУ, 2014. — 140 с.
9. Тюлин А.Е. Теория и практика управления компетенциями, определяющими конкурентоспособность интегрированных структур. — М.: Спектр, 2015. — 308 с.
10. Шкиотов С.В., Растворцева С.Н. Конкурентоспособность экономики на макро-и мезоуровне: прикладной аспект исследования: монография — Ярославль: Издательский дом ЯГТУ, 2016. — 171 с.
11. Горбунов А.А., Холкин О.В. Теоретические основы устойчивого развития предпринимательских организаций (текст) // Вестник РАЕН. — 2015. — №1. — С.34–36.
12. Томилов В.В. Маркетинг в системе предпринимательства: монография / В.В. Томилов, Е.В. Песоцкая. — СПб.: Геликон плюс, 2000. — 519 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020