Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (68), 2018
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Bediaeva T. V.
Assistant Professor, Chair of Hotel and Restaurant Business, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Pedagogics)
Riabukha K. N.
MA student, Chair of Hotel and Restaurant Business, St. Petersburg State University of Economics

Hotel business in the context of Russia’s developing digital economy
(Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the study of conditions and possibilities related to the introduction of digital technologies in hotel business, required by the rapid change of the very nature of this business and the growing demand for strategic management of business processes resulting from the change of consumer dynamics and broader access to information. Conventional communicative mechanisms, when transferred to the digital environment, will facilitate the use of traditional business schemes on the qualitatively new digital basis
Key words: hotel industry, digital economy, innovations, digital environment
Pages: 193 - 195



Литература
1. Аверьянов М.А., Евтушенко С.Н., Кочеткова Е.Ю. Цифровое общество: новые вызовы // Экономические стратегии. — T.18. — №7 (141). — 2016. — С. 90–91.
2. Добрынин А.П., Черных К.Ю., Куприяновский В.П, Куприяновский П.В., Синягов С.А. Цифровая экономика — различные пути к эффективному применению технологий (BIM, PLM, CAD, IOT, SMARTCITY, BIGDATA и др.) // International Journal of Open Information Technologies. — T.4. — №1. — 2016. — С. 4–11.
3. Сагынбекова А.С. Цифровая экономика: понятия, перспективы, тенденции развития // Теория. Практика. Инновации: международный научный журнал. — №4(28). — 2018. — С. 16–24.
4. Dzhandzhugazova E.A., Zaitseva N.A., Larionova A.A., Pervunin S.N. The Russian Hotel Market: condition and development under the crisis // Mediterranean Journal of Social Sciences. — T.6. — №3. 2015. — С. 289–297.
5. Prokofieva E.N., Erdyneyeva K.G., Galushkin A.A., Prokopyev A.I., Prasolov V.I., Ashmarina S.I., Ilkevich B.V., Kubiatko M. Risk based ecological economics to engineering student // Eurasia Journal of mathematics, science and technology education. — T.14. — №3. — 2017. — С. 753–764.
6. Программа «Цифровая экономика Российской Федерации». Утверждено постановлением Правительства Российской Федерации от 28 июля 2017 года №1632 // Правительство РФ. [Электронный ресурс]. — Режим доступа: URL: http://static.government.ru/media/files/9gFM4FHj4PsB79I5v7yLVuPgu4bvR7M0.pdf Дата обращения 20.11.2018.
7. Digital McKinsey (2017) // Digital Russia: new reality. [Электронный ресурс]. — Режим доступа: URL: https://www.mckinsey.com/ru/our- insights.Report Дата обращения 20.11.2018
8. Скидан О.А., Скобельцына А.С., Архипова О.В. Влияние цифровой экономики на сферу гостеприимства // Актуальные проблемы развития индустрии гостеприимства. Сборник научных статей XIV Международной научно-практической конференции / Под ред. О.Н. Кострюковой, О.А. Никитиной. — СПб, 2018. — С. 92–94.

Сноски 
1 PMS (Property management system) — это разновидность АСУ, предназначенная для ведения учета документов, номерного фонда, сведений о проживающих, а также для упрощений ежедневных операций менеджеров отелей.
2 Channel Manager WuBook – это облачная программа, удобный интерфейс которой позволяет вам поддерживать актуальную информацию на различных подключенных к ней каналах продаж по наличию номеров и тарифам.
3 TravelLine: Channel Manager — это русскоязычный сервис, созданный в помощь менеджеру отеля для гибкого и оперативного управления каналами продаж.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024