Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (69), 2019
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Krymov S. M.
Higher School of Economics and Management, Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University, PhD (Economics), Professor
Kol’gan M. V.
Assistant Professor, Chair of Marketing and Engineering Economics, Don State Technical University (Rostov-upon-Don), PhD (Economics)

Methodological foundations of the digital transformation of a trade enterprise (Russia, St. Petersburg, Rostov-upon-Don)
The article discusses the major directions in creating new trade-and-technology systems based on a broad use of information technologies. The aim of the study is to form a model of commodity turnover on the basis of Distribution Digital Platform and the use of possibilities embedded in the Industry 4.0 concept. The underlying methodological assumption of the study consists in the idea that digitalization allows to form business eco-systems, capable of unifying resources in a broad sense of the word (knowledge, competencies, delivery operations, etc.). This platform will concern all subjects included in the system, both partners and competitors, and will allow them to conduct mutual activity with regards to various projects within the common distribution channel, based on openness and transparency. The authors offer a new definition of information technologies in trade, based on their innovative application; their innovative character forms new competitive advantages based on the time factor. The article develops a model of commodity turnover chains within the Distribution Digital Platform, which allows for the effective interaction among the Platform participants. Data received as a result of the study present scholarly and methodological interest for specialists in the sphere of informatization of trade enterprises.
Key words: digitalization, commodity turnover, trade enterprises, informational technologies, digital trade system
Pages: 67 - 70



Литература
1. Дудакова И.А., Федько В.П. Развитие инфраструктуры розничной торговли // Маркетинг. — 2010. — №2 (111). — С. 97–106.
2. Кобзев В.В., Левенцов В.А. Бизнес-логистика. 2-е изд. — СПб., 2012. — 300 с.
3. Красюк И.А. Конкурентные отношения в розничной торговле // Экономика и предпринимательство. — 2015. — № 9–2. — С. 879–883.
4. Красюк И.А. Современное состояние и проблемы развития розничной торговли в регионах // https://elibrary.ru/contents.asp?titleid=8995 Практический маркетинг. — 2015. — № 6(220). — С. 8–18.
5. Красюк И.А., Медведева Ю.Ю. Роль СТМ в снижении потребительских рисков в условиях импортозамещения // Экономика и предпринимательство. — 2015. — № 6–2(59–2). — С. 692–696.
6. Красюк И.А., Медведева Ю.Ю. Характеристика инновационной среды торгового предприятия // Практический маркетинг. — 2016. — № 12–1 (спецвыпуск). — С. 63–67.
7. Красюк И.А., Оплеснина Е.Е. Особенности маркетингового управления российскими розничными торговыми сетями // Практический маркетинг. — 2013. — №11(201). — С. 20–26.
8. Крымов С.М., Кольган М.В. Анализ приоритетных функциональных составляющих инновационного потенциала предприятий // Научно-технические ведомости СПбГПУ. Экономические науки. — 2017. — Т. 10. — № 6. — С. 182–194. DOI: 10.18721/JE.10617
9. Крымов С.М., Кольган М.В. Методология инновационных обновлений предприятий на основе информационных технологий // Креативная экономика. — 2018. — Т.12. — № 6. — С. 787–804. DOI: 10.18334/ce.12.6.39183.
10. Крымов С.М., Кольган М.В. Специфика использования инновационных технологий в процессе товародвижения на основе информатизации // Российское предпринимательство. — 2018. — Т.19. — № 1. — С. 233–244. DOI: 10.18334/rp.19.1.38762
11. Официальный сайт компании Deloitte [Электронный ресурс]. — http://www.deloitte.com/ru (дата обращения: 10.08.2018)
12. Официальный сайт компании АО «Терн» [Электронный ресурс]. — http://www.spotfiretibco.ru.
13. Федько В.П., Дудакова И.А., Диканов М.Ю. Потребительские предпочтения в торговом обслуживании малых городов: закономерности развития (региональный аспект) // Практический маркетинг. — 2006. — №11. — С. 29–37.
14. Ozerov E.S., Pupentsova S.V., Leventsov V.A., Dyachkov M.S. Selecting the best use option for assets in a corporate management system // Reliability, Infocom Technologies and Optimization (Trends and Future Directions) 6th International Conference ICRITO. 2017. pp. 163–171.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2019