Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (69), 2019
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Rumiantseva T. V.
Assistant Professor, Chair of Management and Innovations, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)
Makarov V. V.
Assistant Professor, Chair of International and Regional Economics, St. Petersburg Institute of International Trade, Economics and Law, PhD (Economics)
Yuniaeva M. A.
Assistant Professor, Chair of Economics and Management, St. Petersburg Smolny Institute, PhD (Economics)

Some tendencies in increasing competitiveness of business-structures on the international markets (Russia, St. Petersburg)
The article emphasizes the importance of studying questions related to enterprises’ performance on the international markets with regards to implementation of digital technologies. The authors discuss principles and factors contributing to higher competitiveness of enterprises, including digitalization factor, analyze the reasons due to which Russian enterprises are lagging behind on the international markets, and describe measures that can help increase competitive advantages of business-communications
Key words: business structures, competitiveness on the international markets, efficacy of enterprises' performance, digital technologies
Pages: 90 - 92



Литература
1. Багиев Г.Л. Маркетинг Форсайт технологий. Монография / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н. Соловьеа; под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Астерион, 2016.
2. Богомолова И.П. Анализ формирования категории конкурентоспособности как фактор рыночного превосходства экономических объектов / И.П. Богомолова, Е.В. Хохлов // Маркетинг в России и за рубежом. — 2017. — № 1. — С. 86–97.
3. Бойко И.В., Черненко В.А. Технологическая модернизация экономики российских регионов. — СПб.: СПб ГУСЭ, 2017. — 147 с.
4. Юняева М.А. Маркетинг — менеджмент в социальных медиа. Учебное пособие / Под ред. И.Д. Афанасенко. — СПб.:
СПбГЭУ, 2015.
5. Румянцева Т.В. Повышение эффективности инновационных процессов, как средство формирования международной конкурентоспособности предприятий // В сб. Современный менеджмент: проблемы и перспективы, 2016. — С.231–234.
6. Румянцева Т.В., Макаров В.В. К вопросу об оценке инвестиционных проектов организаций бизнеса // Проблемы современной экономики. — 2018. — № 2 (66). — С.127–130.
7. https://cyberleninka.ru/article/n/opyt-primeneniya-strategiy-povysheniya-konkurentosposobnosti-zarubezhnyh-predpriyatiy (Дата обращения: 4.12.2018).
8. https://cyberleninka.ru/article/n/konkurentosposobnost-subekta-predprinimatelskoy-deyatelnosti-suschnost-metody-faktory-i-kriterii-otsenki (Дата доступа: 4.12.2018).
9. Программа развития цифровой экономики в Российской Федерации до 2035 года // http://spkurdyumov.ru/uploads/2017/05/strategy.pdf (Дата обращения: 6.12.2018).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024