Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (70), 2019
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Konnikov E. A.
Senior lecturer, Higher School for Engineering and Economy, Peter the Great St. Petersburg Polytechnic University; PhD student, Chair of Economics and Management of Enterprises and Production Complexes, St. Petersburg State University of Economics

Integration of additive technologies in the production process of an industrial enterprise: fuzzy-set model of evaluation of the level of investment attractiveness (Russia, St. Petersburg)
Presently, defining of effective vectors of modernization is one of the most topical problems in economy. Transition to the sixth technological order brings about increase in competitive struggle virtually in all markets of industrial production. Largely this may be explained by the fact that existing technological systems are at the peak of their efficacy, and their further development requires qualitative changes. However, crucial modernization is a long-term and high-risk process. This is why creation of effective models aimed at evaluation of strategic of technological modernization becomes ever more topical for industrial enterprises. The article thoroughly discusses the vector of modernization of technological processes of an industrial enterprise, based on the integration of additive technologies. This produces a model that allows to evaluate the level of investment attractiveness with regards to integration of additive technologies into the production process of an industrial enterprise.
Key words: additive technologies, sixth technological order, production process, novelties, industrial enterprise, fuzzy-set approach
Pages: 83 - 86



Литература
1. Аренков И.А., Домнин В.Н., Погребова О.А. Маркетинг и брендинг в нефтегазовой промышленности: Монография / Под ред. И.А. Аренкова. — Санкт-Петербург, 2015.
2. Багиев Г.Л. Маркетинг технологий и инновационной культуры системно-пространственного комплекса «ПНО» // Производство, наука и образование России: новые вызовы: Сборник материалов III международного конгресса / Под общ. ред. С.Д. Бодрунова. — 2017. — С. 655–665.
3. Багиев Г.Л., Пинчук А.В. Стратегия независимой потребительской оценки стейкхолдерами маркетинговой системы уровня эффективности социальных и экономических инноваций на основе blockchain-технологии // Маркетинг в России. 2018: Справочник Гильдии Маркетологов / Под общ ред. И.С. Березина. — М., 2018. — С. 83–93.
4. Багиев Г.Л., Селимьянова И.Г., Сучков В.А. Проблемы энергосберегающих нововведений и эффективность промышленного производства: Монография / Багиев Г.Л., Селимьянова И.Г., Сучков В.А. и др. — Ленинград, ЛГУ, 1987. — 191 с.
5. Багиев Г.Л., Серова Е.Г. Моделирование материально-виртуальных потребительских ценностей и математическая компетентность маркетологов (дизайн — структура — модель — функция — оценка) // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. — 2017. — № 1–2 (103). — С. 94–100.
6. Глушак Н.В., Алексеев А.А., Титов А.Б. Ситуационная оценка направлений реализации национального инновационного потенциала // Вестник Орловского государственного аграрного университета. — 2012. — №1(34). — С. 166–169.
7. Забелин Б.Ф. Анализ систем оперативно-производственного планирования // Экономические науки. — 2009. — № 54. — С.149–152.
8. Забелин Б.Ф. Экономическая природа процесса управления развитием организационных форм производственных систем // Экономика и предпринимательство. — 2016. — № 6 (71). — С. 1052–1055.
9. Зленко М.А., Попович А.А., Мутылина И.Н. Аддитивные технологии в машиностроении. — СПб.: Изд. СПБПУ, 2013. — С. 5.
10. Клочков Ю.С. Методика оценки уровня качества производственного процесса // Вестник Магнитогорского государственного технического университета им. Г.И. Носова. — 2010. — № 4 (32). — С. 62–64.
11. Клочков Ю.С., Яницкая Т.С., Стрельников Е.А., Ярыгин С.А., Прохорова О.В. Методика моделирования бизнес-процессов // Проблемы машиностроения и автоматизации. — 2005. — № 4. — С. 26–34.
12. Конников Е.А., Барсков В.В. Цель российской промышленности и результаты ее достижения на современном этапе // Экономика и предпринимательство. — 2015. — № 11–2 (64). — С. 167–170.
13. Недосекин А.О. Методологические основы моделирования финансовой деятельности с использованием нечетко-множественных описаний: Дисс.... докт. экон. наук / Санкт-Петербургский государственный университет экономики и финансов. — СПб., 2003.
14. Погребова О.А. Сегментация российских потребителей отрасли товаров и услуг здорового образа жизни //Вестник Южно-Уральского государственного университета. Серия: Экономика и менеджмент. — 2015. Т. 9. — № 3. — С. 119–128.
15. Cătălina Cozmei, Florentin Caloian. Additive manufacturing flickering at the beginning of existence // Procedia Economics and Finance № 3, 2012;
16. Christian Weller, Robin Kleer, Frank T. Piller Economic implications of 3D printing: Market structure models in light of additive manufacturing revisited // International Journal of Production Economics, June 2015;
17. Konnikov E.A., Pogrebova O.A., MaskovaYu.R., Glukhov V.V. Real options valuation of additive production // Всборнике: Reliability, Infocom Technologies and Optimization (Trends and Future Directions) 6th International Conference ICRITO. 2017. С. 557–563;
18. Stephen Mellor, Liang Hao, David Zhang Additive manufacturing: A framework for implementation // International Journal of Production Economics, March 2014.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024