Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (71), 2019
EURASIAN ECONOMIC PERSPECTIVE: PROBLEMS AND DECISIONS
Bagiev G. L.
Chair of Management and Innovations, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics), Professor; Honorary Scholar of the Russian Federation
Pinchuk A. V.
Director General, OOO «Red-De-Sign», PhD (Economics)

Strategy of economy of new normalcy and the concept of common sense marketing (Russia, St. Petersburg)
The article describes the economics of “new normalcy” in Russia and in EEU countries, which reflects changes of the key characteristics within the development dynamics of the economic indices, such as: decrease of economic growth, stabilization or slowing down the changes of demand and prices for energy resources, decrease of investment activity, growth of developmental indeterminacy, ecological security of information and communication processes, etc. The authors analyze the economic nature of marketing-management as the administrative resource. Based on the analysis of present-day marketing concepts and the prospective marketing trends, the authors describe the marketing of common sense that underly the concept of the “new normalcy” marketing.
Key words: new normalcy, marketing, concept of common sense, “new normalcy” marketing
Pages: 46 - 49



Литература
1. Форсайт технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия: Системно-рефлексивный маркетинг. Бенчмаркинг. Управление компетентностью. Измерение и оценка ценности: Монография / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н. Соловьева; под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб., 2016.
2. Багиев Г.Л. Маркетинг технологий и инновационной культуры системно- пространственного комплекса «ПНО» — В кн.: Производство, наука и образование России: новые вызовы: Сборник материалов III Международного Конгресса (ПНО) / Под общ. ред. С.Д. Бодрунова. — СПб.: ИНИР им. С.Ю. Витт. — М.: Культурная революция, 2017. — С.655–665.
3. Бодрунов С.Д. Судьба науки в России в условиях «новой нормальности» — В кн.: Производство, наука и образование России: новые вызовы: Сборник материалов III Международного Конгресса (ПНО) / Под общ. ред. С.Д. Бодрунова. — СПб.: ИНИР им. С.Ю. Витте. — М: Культурная революция, 2017. — С. 16–27.
4. Попов Е.В. Рыночный потенциал предприятия. — М.: Экономика 2002.
5. Багиев Г.Л., Пинчук А.В., Серова Е.Г., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 4(44).
6. Афоничкина Е.А., Багиев Г.Л., Макаров В.В.Маркетинговый потенциал и стратегии управления развитием бизнес структур: Учебное пособие / Под науч. ред. Г.Л Багиева. — СПб.: Изд-во СПб ГЭУ, 2014.
7. Экономические труды Д.И.Менделеева: В 6 т. — М: Наука, 2018. Т.6.
8. Голубков Е.П. Основы маркетинга: Учебник. — М.: Финпресс, 1999.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024