Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (72), 2019
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Karpova S. V.
Department of Management, Financial University under the Government of the Russian Federation (Moscow), PhD (Economics), Professor
Rozkov I. V.
Assistant Professor, Chair of Logistics and Marketing, Financial University under the Government of the Russian Federation (Moscow), PhD (Economics)
Zakharenko I. K.
Assistant Professor, Chair of Logistics and Marketing, Financial University under the Government of the Russian Federation (Moscow), PhD (Economics)

Study of factors determining consumer behavior in the digital sphere (Russia, Moscow)
The article distinguishes and analyses the major factors that impact consumer behavior in the present-day digital economy. One can distinguish seven major groups of factors, such as: price politics, security, consulting, internet site (mobile app), service, availability of information, stimulation of repeat sales. The authors describe the key trends in transformation of consumer behavior in the digital sphere.
Key words: consumer behavior, digital transformation, consumers, brand, aggregator sites, ecology of consumption, security
Pages: 85 - 88



Статья подготовлена по результатам исследований, выполненных за счет бюджетных средств по государственному заданию Финансовому университету в 2019 году.

Литература
1. Рожков И.В. Совершенствование технологий маркетинговой деятельности в процессе информатизации общества // Экономика.Бизнес.Банки. — 2013. — №4. — С. 79–91.
2. Инновационный маркетинг: учебник для бакалавриата и магистратуры / С.В. Карпова [и др.] ; под ред. С.В. Карповой. — М.: Издательство Юрайт, 2016. — 457 с. — C. 25–30.
3. Валько Д. В., Сергеичева И. А. Подход к систематизации факторов поведения потребителей на российском рынке электронной торговли // Вестник ЮУрГУ. Серия: Экономика и менеджмент. — 2014. — №1. — [Электронный ресурс] URL: https://cyberleninka.ru/article/n/podhod-k-sistematizatsii-faktorov-povedeniya-potrebiteley-na-rossiyskom-rynke-elektronnoy -torgovli (дата обращения: 20.07.2019).
4. Маркетинговые коммуникации: учебник и практикум для прикладного бакалавриата / С.П. Азарова [и др.] ; под общ. ред. О.Н. Жильцовой. — М.: Издательство Юрайт, 2015. — 456 с.
5. Alina Stankevich Explaining the Consumer Decision-Making Process // Journal of International Business Research and Marketing. — Volume 2. — Issue 6. — 2017. — PР. 7–14.
6. Маркетинговые исследования. Теория и практика: учебник для бакалавров / под общ. ред. О.Н. Романенковой. — М.: Издательство Юрайт, 2014. — 315 с.
7. Демидов А. Глобальные тренды и российский потребитель 2017 (отчет по результатам международного исследования «GfK consumer life» и проекта «Портрет российского потребителя» [Электронный ресурс] URL: https://www.gfk.com/fileadmin/user_upload/dyna_content/RU/ Documents/Press_Releases/2017/Gfk-Global-Russian-Trends-ep_2017_Report.pdf (дата обращения: 16.08.2019).
8. Казакова Н.В., Карпова С.В., Рожков И.В. Информационное обеспечение маркетинговой деятельности в сфере инноваций // Научные труды Вольного экономического общества России. — 2010. — Том 130.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024