Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (73), 2020
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Makarov V. V.
Head of the Chair of Economics and Management in Information Communications, M.A. Bonch-Bruevich St. Petersburg State University of Telecommunications, PhD (Economics), Professor, Honored Scholar of the Russian Federation
Starkova T. N.
Senior Lecturer, Chair of Economics and Management in Information Communications, M.A. Bonch-Bruevich St. Petersburg State University of Telecommunications
Ustrikov N. K.
MA student, Chair of Economics and Management in Information Communications, M.A. Bonch-Bruevich St. Petersburg State University of Telecommunications

Innovative approach to quality management of information and communication services with regards to the life cycle and clients’ opinion (Russia, St. Petersburg)
Present-day improvement of service management aims at decreasing the co-efficient of client outflow and augmenting the enterprise’s competitiveness. Various innovative approaches in the process of service management acquire ever higher importance; among those approaches are the use of clients’ opinion to increase the consumer value of a particular service, more effective methods to evaluate quality of the services, application of the “life-cycle” model with regards to clients. The article offers a combined method of developing the quality function for clients with different life-cycle.
Key words: consumer cost of a service, developing of the quality function, indices of the quality of services, client’s life cycle, competitiveness of a service, ecosystems of the digital economy
Pages: 152 - 157



Литература
1. AC&M-Consulting. FY2018 Cellular stats for Russia [Электронный ресурс]. —Режим доступа: http://www.acm-consulting.com/news-and-data/acm-news/106-cellular.html (дата обращения: 02.10.2019).
2. GfK Rus. Проникновение Интернета в России: итоги 2018 года [Электронный ресурс]. Режим доступа:https://www.gfk.com/fileadmin/user_upload/dyna_content/RU/Documents/Press_Releases/2019/GfK_Rus_Internet_Audience_in_Russia_2018.pdf (дата обращения: 02.10.2019).
3. GfK Rus. Глобальные тренды и российский потребитель. 2017 [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.gfk.com/fileadmin/user_upload/dyna_content/RU/Documents/Press_Releases/2017/Gfk-Global-Russian-Trends-Sep 2017.Report.pdf (дата обращения: 02.10.2019).
4. Adindex. Как изменился российский потребитель за 15 лет. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://adindex.ru/publication/analitics/search/2016/02/12/132056.phtml (дата обращения: 02.10.2019).
5. Accenture Strategy. Цифровая разобщенность в привлечении клиентов. [Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://www.accenture.com/ru-ru/company-russian-companies-losing-customers (дата обращения: 02.10.2019).
6. Bain & Company. Prescription for cutting costs [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www2.bain.com/Images/BB_Prescription_cutting_costs.pdf (дата обращения: 02.10.2019)
7. Алексеев А.Л., Блатова Т.А., Макаров В.В., Шувал-Сергеева Н.С. Качество и инновации: интеграция управления // Вопросы радиоэлектроники. — 2017. — №1. — С. 85–89.
8. ГОСТ Р 55388–2012. Система национальных стандартов в области качества услуг связи. Оценка качества услуг связи на основе мнений потребителей.
9. ГОСТ Р 56087.3–2014. Система национальных стандартов в области качества услуг связи. Качество услуг связи. Нормативные значения показателей качества услуг связи на этапах взаимодействия с потребителем.
10. Макаров В.В., Протасов С.Н., Стародубов Д.О. Использование совокупности методов контроля для объективной оценки качества услуг мобильной связи // Проблемы современной экономики. — 2017. — № 2 (62). — С. 202–204.
11. Макаров В.В., Галков И.М. Интегральная оценка качества продаж услуг мобильной связи // Вестник Российской академии естественных наук (Санкт-Петербург). — 2013. — № 2. — С.83–84.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024