Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (74), 2020
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Erchak A. I.
Assistant Professor, Chair of Trade Economics and Services, Belorussian State University (Minsk), PhD (Economics)

Accounting for factors that impact the efficacy of management of regional consumer markets: theoretical aspects (Belarus, Minsk)
The article focuses on identification and classification of the key factors of environment that impact the efficacy of management of regional consumer markets. In the process of development and implementation of managerial efforts on the part of the organs of state administration on the national and regional (local levels) one has to take into account differences resulting from the current state and changes of various factors of environment. Distinguishing these factors should be seen as an important component in the process of management of economic interests of the market’s actors.
Key words: regional consumer market, local consumer market, efficacy of management, factors of environment, mobility of buyers
Pages: 199 - 202



Литература
1. Баранова Л.Я., Левин А.И. Потребности, доходы, потребление: экон. слов.-справ. М., 1988.
2. Данилов А. Данилова В. Совершенствование организационно- экономических механизмов управления региональным потребительским рынком // Сервис plus. — 2012. — № 3. — С.107–113.
3. Дворядкина Е.Б. Локальный потребительский рынок товаров и услуг: теоретические аспекты исследования // Известия Уральского государственного экономического университета. — 2011. — № 6 (38). — С.98–104.
4. Зимин А.Ф., Тимирьянова B.М. Цели и границы государственного регулирования конкурентного рынка потребительских товаров //Дискуссия. — 2014. — № 4 (45). — С.76–81.
5. Иневатова О.А. Цели, принципы и методы регионального управления потребительским рынком // Известия Оренбургского государственного аграрного университета. — 2014. — № 3 (47). — С.204–206.
6. Черемисина Т.Н. К вопросу о сущности потребительского рынка товаров как социально-экономической подсистемы региона // Социально-экономические явления и процессы. — Тамбов. — 2013. — № 2 (48). — С.131–137.
7. Шнорр Ж.П. Современные тенденции и особенности развития отечественного сетевого ритейла // Вестник Астраханского государственного технического университета. Серия: Экономика. — 2013. — № 2. — С.138–147.
8. Шнякина Ю.Р. Проблемы регионального управления развитием потребительского рынка товаров и услуг // Проблемы современной экономики. — 2010. — № 2 (34). — С.371–374.
9. Duranton, G., & Puga, D. (2004). Micro-foundations of urban agglomeration economies. Handbook of regional and urban economics, 4, 2063–2117
10. Johansson, B., & Karlsson, C. (2001). Geographie Transaction Costs and Specialisation Opportunities of Small and Medium-Sized Regions: Scale Economies and Market Extension. In Theories of Endogenous Regional Growth (pp. 150–180). Springer Berlin Heidelberg.
11. Oner O. Retail productivity: The effects of market size and regional hierarchy // Papers in Regional Science. — 2016 [Электронный ресурс]. URL: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/pirs.12268/full. doi 10.1111/pirs.12268
12. Teller C. Shopping Streets versus Shopping Malls — Determinants of Agglomeration Format Attractiveness from the Consumers’ Point of View // The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. 2008. Vol. 18, No 4.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024