Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (75), 2020
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Ptukha A. R.
Director General, Step by Step company group, Member of the Council of Marketers Guild of the Russian Federation, PhD (Physics and Mathematics)

Marketing management of consumer behavior through the formation of the value system under the impact of social factors (Russia, Moscow)
The author focuses on the features of transformation of consumer behavior during the period of transition from the global to the glocal world order. These features are common for the international economic practice. The article discusses elements of marketing methodology on the basis of values (value-based methodology) aiming at creating maximal efficacy of enterprise performance through reaching a balanced correspondence in the triad “product value — system of consumer values — value system of producer of goods and services.” Special attention is given to the impact produced by the transforming society upon the consumer value system.
Key words: values, consumer value, marketing services, portfolio of goods and services, social morality, social values
Pages: 115 - 117



Литература
1. Ильин В.В. Аксиология. — М.: Изд-во МГУ, 2005. — 216 с.
2. Клеменс Р. Логика и методология маркетинга взаимодействия. Науч. Издание. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2006. — 142 с.
3. Котлер Ф., Картаджайя Х. Маркетинг 3.0: от продуктов к потребителям и далее — к человеческой душе. М.: Эксмо, 2011. — 240 с.
4. Переслегин С.Б. Сборка порядков мышления. http://www.slideshare.net/lukoshka/ss-65662294
5. Птуха А.Р., Степанов С.С. На развилке менталитетов. Действенные рецепты для инноваций, бизнеса и закона в России. — СПб: Алетейя, 2010. — 320 с.
6. Розов Н.С. Ценности в проблемном мире: философские осно-вания и социальные приложения конструктивной аксиологии. — Новосибирск: НГУ, 1998. — 292 с.
7. Аренков И.А., Наумов В.Н., Середохо В.А., Юлдашева О.У. Маркетинг и управление потребительской ценностью, СПб.: Амкос, 2013. — 650 с.
8. Форсайт-технологии маркетинга: Маркетинг взаимодействия. Системно-рефлексивный маркетинг: Бенчмаркинг. Управле-ние компетентностью. Измерение и оценка ценности: Монография / Г.Л. Багиев, А.А. Длигач, Ю.Н. Соловьева; под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб, Астерион, 2016. — 400 с.
9. Блэкуэлл Р.Д., Миниард П., Энджел Дж. Поведение потребителей. 10-е издание. — СПб.: Питер, 2007. — 943 с.
10. Зорин Н.А. Круговорот пороков, болезней и добродетелей. http://pravosudija.net/article/zorin-na-krugovorot-porokov-bolezney-i-dobrodeteley .

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020