Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (75), 2020
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Smirnova T. A.
Chair of socio-economic development, Siberian Federal University (Krasnoyarsk), assistant professor, PhD (Economics)
Chepeleva K. V.
Assistant Professor, Chair of Logistics and Marketing in Agro-Industrial Complex, Krasnoyarsk State Agrarian University, PhD (Economics)
Kolomeitsev A. V.
Head of the Management of Scholarship and Innovations, Krasnoyarsk State Agrarian University, PhD (Biology)

The use of specific features of marketing communications for specific categories of consumers for the promotion of oil-and-fat products (Russia, Krasnoyarsk)
The article focuses on specific features of the market for oil-and-fat products with particular attention to probably the most promising product, that of rapeseed oil. The authors distinguish the major consumer groups for this product, as well as specificities of marketing communication in each of them. Thorough description of generation Y, the largest group of rapeseed oil consumers, including the best marketing technologies fit for this group, will help Russian producers construct effective and informed promotion system of this product.
Key words: consumer demand, oil-and-fat products, rapeseed oil, plant oils, marketing communications, target audience, consumer market, generation, age groups
Pages: 118 - 122



Проект «Разработка модели формирования и продвижения регионального бренда Красноярского края в категории продукты переработки масличных культур» проведен при поддержке Красноярского краевого фонда науки.

Литература
1. Колончин К.В. Концепция развития пищевой и перерабатывающей промышленности Российской Федерации на период до 2020 года / К.В. Колончин, С.Н. Серегин, А.-Н.Д. Магомедов, В.И. Нечаев, А.Н. Осипов, Н.С. Демьянов, И.В. Ворошилова, П.В. Михайлушкин, С.Д. Фетисов; под ред. В.И. Нечаева. — Краснодар: Просвещение-Юг, 2011. — 306 с.
2. Кизим А.А., Старкова Н.О., Дырий А.П. Брендинг как приоритетное направление развития маркетинговой деятельности российских предприятий пищевой промышленности. Наука и образование: хозяйство и экономика; предпринимательство; право и управление. — 2014. — № 6(49). — С. 50–56.
3. Кизим А.А., Макаренко Е.С. Обеспечение продовольственной безопасности на основе использования логистического обеспечения // Труды Кубанского государственного аграрного университета. — 2012. — №4 (37). — С. 76–80.
4. Нуралиев С.У. Продовольственный рынок и ВТО: монография — М.: Информационно-внедренческий центр «Маркетинг», 2011.
5. Ушачев И. Продовольственная безопасность основа стабильного развития российской экономики // АПК: экономика, управление. — 2008. — №8. — С. 2–9.
6. Шутьков А. Повысить уровень продовольственной безопасности // Экономика сельского хозяйства России. — 2008. — №4. — С. 29–33.
7. Герасимов Б.И. Маркетинговый анализ / Б.И. Герасимов, Т.М. Коновалова, Н.И. Саталкина, Г.И. Терехова. — Тамбов: ФГБОУ ВПО «ТГТУ», 2012. — 88 с., 64 c.
8. Бугаенко С.А. Механизм формирования маркетингово-логистической коммуникационной политики предприятий пищевой отрасли // Карельский научный журнал. — 2015. — №1(10). — С. 102–105.
9. Бротт А. Бархатная революция в рекламе / А. Бротт, С. Зимен; пер. с англ. — М.: Эксмо, 2003. — 144 с.
10. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. — 11-е изд.; пер. с англ. — СПб. Питер, 2005. — 800 с.
11. Скриптунова Е.А. Построение системы маркетинга на предприятии // Новые рынки. — 2012. — № 2. — C. 42–48.
12. Алексунина В.А. Маркетинг в отраслях и сферах деятельности. — М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и Ко», 2011. — 321 с. 78 c.
13. Брагина З.В. Управление персоналом. — М.: КНОРУС, 2012. — 215 с., 26 c.
14. [ТР ТС 024/2011 «Технический регламент на масложировую продукцию». [Электронный ресурс]. — Режим доступа: www.eurasiancommission.org/ru/act/texnreg/eptexreg/tr/Pages/MasloGirov.aspx]. Дата обращения 20.06.2020
15. Приказ Минздрава РФ от 19 августа 2016г. № 614 «Рекомендации рациональные нормы потребления пищевых продуктов, отвечающих современным требованиям здорового питания». [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://docs.cntd.ru/document/420374878. Дата обращения 18.06.2020
16. Потребительская корзина на 2017 год. [Электронный ресурс]. — Режим доступа: /bslive.ru/makroekonomike/. Дата обращения 10.06.2020
17. Хитров С. Обзор рынка масличных, подсолнечника, масел. [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://agrobursa.ru/ gazeta/podsolnechnik-maslo/ 2017/04/10/obzor-maslichnykh-podsolnechnika masel.html. Дата обращения 10.06.2020
18. Власова О.В. Рынок растительного масла. Маркетинговое исследование. [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.indexbox. ru/reports/marketingovoe-issledovanierynok-rastitelnogo-masla/ Дата обращения 20.06.2020
19. Communicology. 2018. Vol.6. No.3. Р. 93–103 http://www.communicology.us Дата обращения: 15.06.2020
20. Новое поколение интернет-пользователей: исследование привычек и поведения российской молодежи онлайн // Think with Google [Электронный ресурс]: https://www. thinkwithgoogle.com/intl/ru-ru/insights-trends/user-insights/novoe-pokolenie-internetpolzovatelei-issledovanie-privychek-i-povedeniia-rossiiskoi-molodezhi-onlain/ Дата обращения 20.06.2020

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024