Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (75), 2020
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Pashkus N. A.
Chair of Branch Economics and Finances, A.I. Herzen Russian State Pedagogical University (St. Petersburg), PhD (Economics), Professor
Pashkus V. Yu.
Chair of Economic Theory and Economic Politics, St. Petersburg State University (St. Petersburg), PhD (Economics), Professor
Alpatov G. E.
Chair Economic Theory and Economic Politics, St. Petersburg State University, PhD (Economics), Professor
Asadulaev A. B.
Assistant professor, St.Petersburg State University,
PhD (Economics)


The role of further education in the development of contemporary art market (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on promotion of the Russian art market through the programs of further education. The authors offer a model of breakthrough positioning of further education programs in the sphere of art market, which allows defining effective promotion strategies, substantially increase the effect of the state support of such programs, and avoid high risks involved in their implementation.
Key words: art market, cultural brand, program of further education, Cagan-Vogel model, further education
Pages: 214 - 217



Литература
1. Pedeliento G., Kavaratzis M. Bridging the gap between culture, identity and image: a structurationist conceptualization of place brands and place branding. Journal of Product & Brand Management. — 2019. — Vol. 28, Iss. 3. — Р. 348–363. https://doi.org/10.1108/JPBM-01–2018–1735
2. Scaramanga M. Talking about art(s) //Journal of Place Management and Development. 2012. — Vol. 5, Iss. 1. — Р. 70–80.https://doi.org/10.1108/17538331211209059
3. Пашкус В.Ю., Пашкус М.В., Пашкус Н.А. Государственное регулирование арт-рынка: пример Китая и Франции // Studia Culturae. — 2019. — № 41. — С. 167–175.
4. Pashkus N.А., Pashkus V.Y., Pashkus M.V. Evaluation of City Brand in the Global Economy: Techniques and Perspectives // Globalization and its Socio-Economic Consequences. 16th International Scientific Conference Proceedings. ZU — University of Zilina, 5th -6th October 2016, Rajecke Teplice. — Zilina, Slovak Republic: University of Zilina, 2016. — Pp. 1635–1641
5. Волкова А.В. Управляемость государства в условиях глобализации: проблема формирования публичных ценностей // Политическая экспертиза: ПОЛИТЭКС. — 2013. — Т. 9, № 4. — С. 70–82.
6. Алпатов Г.Е., Ермаков Ю.В. К вопросу об инвестициях в арт-объекты: арт-индексы // Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. — 2019. — Т. 10, Вып. 1. — С. 5–20.
7. Пашкус М.В. Инвестиции в произведения искусства: возможности и проблемы //Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. — 2013. — Том 6, Вып. 2. — С. 196–214.
8. Суржикова А.В., Ермаков Ю.В., Кирилловская А.А. Современная организация в сфере культуры: от ресурсного подхода к бенчмаркингу // Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. –2016. — Т.7, Вып. 1. — С. 132–143.
9. Vertakova Y.V., Ershova I.G., Plotnikov V.A. Educational system influence on knowledge economy formation // World Applied Sciences Journal. — 2013. — Vol. 27, Iss. 5. — Рр. 679–683.
10. Волкова А.В., Алмакучуков К.М., Старобинская Н.М. Новые технологии городского развития и управление арт-рынком: опыт Санкт-Петербурга // Проблемы современной экономики. — 2020. — № 1 (73). С. — 173–176.
11. Alpatov G.E., Bortnikova H.G. Globalization and the Unification of Tertiary Education // Globalization and its Socio-Economic Consequences. 16th International Scientific Conference Proceedings. — Zilina, Slovak Republic: University of Zilina, 2016.– Рр. 25–32.
12. Cagan J., Vogel C.M. Creating Breakthrough Products. Innovation from Product Planning to Program Approval. — London: FT Press, 2001.
13. Belov A. et al. Universities’ Competitiveness Models in Academic Management: a National-Level Approach // Management Theory And Studies for Rural Business and Infrastructure Development. — 2018. — Vol. 40, Iss. 2.– Рр. 155–166
14. Забоев М.В., Мелешкин М.И. Оценка перспектив вхождения российских университетов в первую сотню ведущих мировых университетов с использованием нейросетевых методов кластеризации данных // Прикладная информатика.– 2015. — Т.10, Вып.3. — С. 52–61.
15. Социально-культурная сфера в новой экономике: от развития образования до арт-рынка. Коллективная монография / Под ред. Н.М. Старобинской. — СПб: КультИнформПресс, 2019. — 164 с.
16. Пашкус М.В. Особенности формирования и специфика оценки бренда музея // Проблемы современной экономики. — 2018. — № 3. — С. 162–167.
17. Pusa S., Uusitalo L. Creating Brand Identity in Art Museums: A Case Study. International Journal of Arts Management. — 2014. — Vol.17, Iss.1. — Рр. 8–30.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024