Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (76), 2020
PROBLEMS OF MODERNIZATION AND TRANSITION TO INNOVATIVE ECONOMY
Melentjeva N. I.
Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances
Tatarenko V. N.
Chair of Economics, Accounting and Economic Analysis, St. Petersburg State Forest Technical University, PhD (Economics), Professor

Internet communications as a formational phenomenon creating the economic space (Russia, St. Petersburg)
The authors discuss the impact of internet communications upon the socio-economic order of the contemporary society, emphasizing that they can essentially create a specific non-physical reality that possesses limitless replicative potential; a new socio-economic space is forming on the basis of this reality. The internet allowed broadening the aggregate body of communication to such volume and density that they became a real formational factor radically transforming not only the economy, but human society at large. The article compares internet communications in the present-day economy with the role of atom in physics of the XX c.
Key words: internet communications, socio-economic space, new economy, value of communications, virtual reality, spatial economy, socio-economics, new economic psychology, internet studies
Pages: 25 - 29



Литература
1. Энциклопедия Кругосвет // https://www.krugosvet.ru/enc/gumanitarnye_ nauki/ekonomika_i_pravo/PETTI_UILYAM.html (Дата обращения 12.10.2020)
2. Большая российская энциклопедия // https://bigenc.ru/geography/text/4922027 (Дата обращения 12.10.2020)
3. Большая российская энциклопедия //https://bigenc.ru/text/4927240 (Дата обращения 12.10.2020)
4. Fujita M., Krugman P., Venables A.J. The Spatial Economy: Cities, Regions, and International Trade. Cambridge: MIT Press, 1999.
5. Кочетов Э.Г. Геоэкономика. Энциклопедия. — Москва, 2016.
6. Гранберг А.Г. Основы региональной экономики. Учебник для вузов. — М.: ИД ГУВШЭ, 2004.
7. Пространственная экономика: обзор представлений в современных зарубежных исследованиях (теоретический аспект) // http://www.e-rej.ru/Articles/2017/Latushko.pdf (Дата обращения 12.10.2020)
8. Шабанова М.А. Социоэкономика как наука и новая учебная дисциплина //Мир России. Социология. Этнология. — 2006.
9. Бияков О.А. Теория экономического пространства: Методологический и региональный аспекты. — Томск: Изд-во Томского ун-та, 2004.
10. Луман Н. Что такое коммуникация? // https://timursim.livejournal.com/24959.html (Дата обращения 12.10.2020)
11. Shibusawa H. Cyberspace and physical space in an urban economy // Papers in Regional Science. — 2000. — V. 79. — P. 253–270.
12. Желены М. Новая экономика // Информационные технологии в бизнесе / Под ред. М. Желены. — СПБ: «Питер», 2002.
13. Скородумова О.Б. Социокультурные функции Интернета и особенности их реализации в современной России: дис. доктора социол. наук: 24.00.01. — М., 2004. — С.102.
14. Горошко Е.И. Интернет-коммуникация как новая речевая формация. — М.: Изд-во Наука, Изд-во Флинта, 2012.
15. Кузнецова Ю.М., Чудова Н.В. Психология жителей Интернета. — М.: УРСС, 2008. — 224 с.
16. A. Markham Life Online: Researching real experience in virtual space // https://rowman.com/ISBN/9780761990307/Life-Online-Researching-Real-Experience-in-Virtual-Space (Дата обращения: 10.10.2020)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020