Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (77), 2021
PROBLEMS OF MODERNIZATION AND TRANSITION TO INNOVATIVE ECONOMY
Blagikh Ivan A.
Assistant Professor, Department of Management Technology and Innovations, National Research University ITMO (Information Technologies, Mechanics and Optics), PhD (Economics), Professor
Riabukhina A. A.
Director General, BK-Consulting

Analysis of game platforms and indices of economic efficacy appraisal of game mechanics in gamification (Russia, St. Petersburg)
The article analyzes game platforms and indices of economic efficacy appraisal of game mechanics in gamification. Game mechanics are broadly used in various business processes; with regard to economy this is expressed in the growing involvement of individuals and firms in investment, increase in consumption of corresponding goods and services. All this requires analytical information that would allow a more effective management in this sphere, particularly, a mechanism of data collection and data systematization. There exist different services that allow trading the efficacy of gamified platforms that allows to correct and optimize them, with a considerable number of indices to assess their efficacy. However, not all of them have a practical significance. The authors argue that the price for implementation and return of investments should be regarded as the major indices for customers. The article describes new methods of assessment of efficacy with regard to game mechanics.
Key words: gamification, game mechanics, efficacy of game mechanics, socio-economic communication, digital economy
Pages: 34 - 41



Список использованных источников:
1. Геймификация в бизнесе. Как пробиться сквозь шум и завладеть вниманием сотрудников и клиентов / Г. Зикерман, Д. Линдер. — М., 2018.
2. Аверьянова О.В., Благих И.А., Рябухина А.А. Перспективы развития национальной инновационной системы России в связи с социально-экономической динамикой // Проблемы современной экономики. — 2020. — № 1(73). — С. 18–23.
3. Аверьянова О.В., Благих И.А. Влияние цифровой экономики на формирование социальных изменений в обществе // Проблемы современной экономики. — 2019. — № 2. — С 44–48.
4. Благих И.А. Геймификация цифровой экономики: новые вызовы и варианты их решения // В сб.: Современное общество: проблемы, противоречия, решения: Сборник научных трудов Межвузовского научного семинара, 2020. — С. 217–220.
5. Благих И.А. Цифровая экономика и образование: проблемы взаимодействия // Производство, наука и образование России: технологические революции социально-экономические трансформации: Сб. материалов V Международного конгресса. — М.: Институт нового индустриального развития им. С.Ю. Витте, 2019. — С. 301–310.
6. Благих И.А. Роль цифровых технологий в развитии евразийской интеграции // Проблемы современной экономики. — 2019. — № 3. — С. 50–55.
7. Благих И.А. Особенности государственного и муниципального управления в условиях цифровизации экономики (на примере Санкт-Петербурга) // Актуальные проблемы менеджмента: Менеджмент как важнейший фактор экономического роста и подъема уровня жизни в регионах: Материалы междунар.научно-практической конф. — СПб.: Скифия-принт, 2019. — С. 36–39.
8. Благих И.А., Громов И.А. Ресурсный потенциал российского информационного сектора и перспективы развития цифровой экономики в России // Oikonomos: Journal of Social Market Economy. — 2018. — №2(11). — С. 16–30.
9. Благих И.А., Титов В.О., Ващук А.Э. Роль информационных ресурсов в управлении бизнесом и обеспечение их надежной безопасности // Вестник ТИСБИ. — 2019. — № 1. — С. 133–143.
10. Благих И.А., Аркадьев А.А. Проектное финансирование в инвестиционной сфере // Проблемы современной экономики. — 2012. — № 2(42). — С. 197–202.
11. Диева А.А. Социологическая модель анализа процессов геймификации в организациях // Государственное и муниципальное управление. Ученые записки СКАГС. — 2018. — № 1. -С.39–41.
12. Достов В.Л., Титов В.О., Ващук А.Э., Шуст П.М., Благих И.А. Внедрение цифровых финансовых услуг в добровольном и экологическом аудите (на примере Арктической зоны РФ) // Вестник СПбГУ. — 2020. — № 3. — С.112–115.
13. Аверьянова О.В., Благих И.А., Рябухина А.А. Геймификация социально-экономических коммуникаций: новые вызовы // Проблемы современной экономики. — 2020. — № 3(75). — С. 67–70.
14. Azadegan A., Riedel J.C.K.H., Hauge J.B. Serious games adoption in corporate training. Proceedings of the 3rd International Conference on Blagikh I., Gromov I. Improvement of information technologies in rubric services as a driver of digital economy development in Russia // Oikonomos: Journal of Social Market Economy. — 2018. — № 3(12). — С. 69–79.
15. Хохлова Д. Введение в геймдизайн: Основные понятия и принципы проектирования игр. — М.: МГУ, 2018.
16. Цыплакова Е.О. Геймификация — мотивационная практика или механизм тотального контроля над трудовым процессом? // Экономическая социология. — 2019. — № 3. — С.27–29.
17. Aliaskarova A., Pashkus V., Blagikh, I. Proactive industrial policy as the main strategy for improving Russia’s competitiveness in the context of global economic processes: SHS Web of Conferences, 2020. № 74, 06002.
18. Aydarova, J., Pashkus, N., Blagikh, I. Effective Strategic Positioning of Institutions of Secondary Professional Education in the Knowledge Economy.: SHS Web of Conferences, 2020. 74, 01002.
19. Azadegan A., Riedel J.C.K.H., Hauge J.B. Serious games adoption in corporate training. Proceedings of the 3rd International Conference on Blagikh I., Gromov I. Improvement of information technologies in rubric services as a driver of digital economy development in Russia // Oikonomos: Journal of Social Market Economy. — 2018. — №3(12). — С. 69–79.
20. Woodcock J., Johnson M.R. Gamification: What is it, and how to fight it. // Sociological Review, 2017.
21. Webb E.N., Cantu A. Building internal enthusiasm for gamification in your organization. Human-Computer Interaction: Applications and Services. Ed. by M. Kurosu. — Heidelberg, 2018.
22. Thom J., Millen D., DiMicco J. Removing gamification from an enterprise SNS. Proceedings of the ACM 2012 Conference on Computer Supported Cooperative Work. — New York, 2019.
23. Smolen M. Gamification as creation of a social system. Gamification. Critical Approaches. Ed. by J. Kopec, K. Pacewicz. — Warsaw, 2015.
24. Seabon K., Fels D.I. Gamification in theory and action: A survey // International Journal of Human-Computer Studies, 2018.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024