Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (26), 2008
ECONOMICS AND ECOLOGY
Pakhomova N. V.
Professor of the Chair of Economic Theory,
St.Petersburg State University,
Corresponding Member of the Russian Academy of Natural Sciences,
PhD (Economics)

Malyshkov G. B.
Professor, Department of Economics, National Mineral Resources University, PhD (Economics)

Социально-экологическая ответственность и конкурентоспособность бизнеса:
возможен ли синергетический эффект?



Литература
1. Бляхман Л.С. Конкурентоспособность фирмы в глобальной контрактной экономике // Проблемы современной экономики. – 2006. – № 3/4 – С. 91–100.
2. Бляхман Л.С. Факторы конкурентоспособности экономики СНГ // Проблемы современной экономики. – 2007. – № 3. – С. 9–17.
3. Ведомости. 26.03.2007.
4. Гизатуллин А.В. Корпоративное управление, социальная ответственность и финансовая эффективность компании // Российский журнал менеджмента. – 2007. – Т. 5. – № 1. – С. 35–66.
5. Горшков В.Д. Рынок экологически чистых продуктов: зарубежный опыт и перспективы России // Маркетинг в России и за рубежом. – 2004. – № 6 (44). – С.15–29.
6. Ермолаева Т., Рыжова Н. Социальная миссия: ответственный бизнес // Стандарты и качество. – 2007. – № 6. – С. 48–50.
7. Лутковская С.Ю. Экологическое налогообложение: комплексная оценка с позиции критериев эффективности // Проблемы современной экономики. – 2007. – № 2 (22). – С. 446–450.
8. Малышков Г.Б. Экологически ответственное предпринимательство (теоретико-институциональный анализ): Автореф. дисс. к.э.н. – СПб., 2003.
9. Пахомова Н.В., Рихтер К.К. Экономический анализ экологического права // Вопросы экономики. – 2003. – №10. – С. 34–49.
10. Пахомова Н., Эндрес А., Рихтер К. Экологический менеджмент: СПб.: Изд-во «Питер»., 2003.
11. Пахомова Н.В., Рихтер К.К. Экономика природопользования и экологический менеджмент. – СПб.: Изд-во ОЦЭиМ., 2006.
12. Пахомова Н.В., Сергиенко О.И. Инновации экологически-устойчивого развития:ситуация в России в контексте международного опыта // Проблемы современной экономики. – 2006. – № 1–2. – С. 247–254.
13. Программа энергосбережения появится в Петербурге в 2008 г. // www.top.rbc.spb.ru.17.01.2008
14. Соболева И. Социальная ответственность бизнеса: глобальный контекст и российские реалии // Вопросы экономики. – 2005. – № 10. – С. 90–102.
15. Эксперты: «Чистые ТЭС» оказались слишком дорогими // www.rbc.ru.20.09.2007.
16. Berger I.E., Cunningham P.H., Drumwright M.E.Mainstreaming Corporate Social Responsibility: Developing Market for Virtue // California Management Review. – 2007. – Vol. 49. – № 4. – P. 132–157.
17. California Management Review. – 2003. – Vol. 45. – № 4.
18. Dyllick Th., Hockerts K. Beyond the business case for corporate sustainability // Business Strategy and the Environment. – 2002. – № 11. – p. 130–141.
19. Hall J. Sustainable development innovation: a research’ agenda for the next 10 years // Journal of Cleaner Production. – 2002. – № 10. – P. 195–196.
20. Marshall R.S., Brown D. The Strategy of Sustainability: A System Perspective on Environmental Initiative // California Management Review. – 2003. – Vol. 46. – № 1. –P.101–126.
21. Porter M., van der Linder C. Green and the Competitive. Ending the Stalemate // Welford R., Starkey R. (eds.) Business and the Environment. – London: Earthscan Publications Ltd., 1996.
22. Rennings K., Zwick Th. Employment Impacts of Cleaner Production. – Heidelberg, New York: Physika-Verlag., 2002.
23. Schalteger St., Wagner M. (eds) Managing the Business Case for Sustainability. – Sheffield, UK. Grenleaf Publishing, 2006.
24. ScheerD., Rubik F. Search of Sustainable Production and Consumption. Sheffield, UK. Grenleaf Publishing, 2006.
25. Smith N.C. Corporate Social Responsibility: Whether or How? // California Management Review. – 2003. – Vol. 45. – № 4. – P. 59–75.
26. Vogel D.J. Is There a Market for Virtue? The Business case for Corporate Social Responsibility // California Management Review. – 2005. – Vol. 47. – № 4. – P. 19–45.
27. Welford R. (ed.) Corporate Environmental Management. Systems and Strategies. Second Edition. Earthscan Publication Limited. – London, 1995.
28. www.rbc.daily.ru.02.10.2007
29. www.rbc.ru.17.12.2007
30. www.rbc.daily.04.07.2007
31. www.rbc.ru.CNews.07.03.07
32. http://morgenmagazin.zdf.de/ZDFde/inhalt/8/0,1872,7125768,00.html
33. www.rbc.ru.20.09.2007
34. www.rbc.ru.17.01.2008
35. www.unepfi.net/about/index
36. www.sustainability-indexes.com

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021