Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (26), 2008
INNOVATION ECONOMICS
Liamzin O. L.
Assistant Professor, Chair of Market Theory, Novosibirsk State University of Technology PhD (Economics)
Erygina E. S.
аспирант кафедры теории рынка Новосибирского государственного технического университета

Problems of organization and development of small-scale innovative business in Siberia (case of Novosibisrk region) (Russia, Novosibirsk)
The article focuses on the problems related to small-scale innovative entrepreneurship in Siberia, particularly in Novosibirsk region. The authors present results of their field research conducted in 2006-2007



Литература
1. Бегиджанов П.М. Особенности инновационного предпринимательства и управление его развитием. – М.: Монолит, 2002.
2. Деловой мир Сибири – информационно-аналитический сайт. Опыт развития системы инновационной деятельности в Новосибирской области. http://www.regionalcom.ru/statyu/dn/ninnovd06.html.
3. Завлин П.Н. Основы инновационного менеджмента: теория и практика / Под ред. П.Н. Завлина, А.К. Казанцева, Л.Э. Миндели. – М.: Экономика, 2000.
4. Казанцев А.К. Основы инновационного менеджмента: Теория и практика. – М.: Высшее образование, 2005.
5. Орлова Н. Инновационная деятельность малых предприятий: Перспективы и роль в развитии российской экономики. Режим доступа: [http://www.sumtech.ru/technoright/indemp.htm].
6. Потатуев В.М., Степанов Д.А. Инновационное развитие фирмы: Практическое пособие к семинарским занятиям по курсу «Экономика фирмы». – М.: ТЕИС, 2005.
7. Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш., Стародубцева Л.Б. Современный экономический словарь. – М.: «Инфра-М», 2007.
8. Такер Р. Инновации как формула роста. Новое будущее ведущих компаний. – М.: Олимп-Бизнес. 2006. – 240 с.
9. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса. Экономика, маркетинг, менеджмент. – М.: Маркетинг, 2002.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022