Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (28), 2008
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Dezhkina T. G.
Dean of the Department of Management and Tourism, St.Petersburg Institute of Management and Law, Candidate of Science (Economics)

Theoretical foundation of state entrepreneurship
The article analyzes theoretical foundations of entrepreneurship for the purposes of state regulation of economy, of which state entrepreneurship is the major form. The authors discuss the role and the significance of marketing in the system of state entrepreneurship, as well as possibilities of application of marketing technologies on the part of the customer



Литература
1. Милль Дж.С. Основы политической экономии / Под ред. А.Г. Милейковского. Т.2. — М.: Прогресс, 1980.
2. Клинова М.В. Государственное предпринимательство в странах европейского сообщества. — М.: Наука, 1988.
3. Папава В. Роль государства в современной экономической системе // Вопр. экономики. — 1993. — № 11. — С. 24–32.
4. Стиглиц Дж. Экономика государственного сектора. — М.: ИНФРА-М, 1997.
5. Якобсон Л.П. Экономика общественного сектора. — М.: Аспек-пресс, 1996.
6. Виссарионов А., Хрусталев А. Формы государственного влияния на экономику. Госзаказ // Экономист. — 1991. — № 3. — С.73–82.
7. США: Федеральная контрактная система и экономика: Механизм регулирования / В.А. Федорович, А.П. Патрон, В.П. Заварухин. — М.: Наука, 2002.
8. Code of Federal Regulations. Title of 48 Fed. Acquisition Regulations System. 1997.
9. Улыбышева Е. Либерализация рынков государственных заказов в ЕС // Международная экономика и международные отношения. — 1995. — № 12. — С. 126–132.
10. Arrowsmith S., Davies A. Public Procurement: Global Revolution. — N.Y., 1998.
11. Кныш В.А. Государственный оборонный заказ в плановой и рыночной экономике // Система связи и АСУ ВС РФ: экономические проблемы развития в современных условиях. Вып.1. — СПб.: ВУС, 1999. — С. 12–24.
12. Третьяк О.А. Маркетинг: взаимосвязь производства, торговли и потребления. — СПб.: Изд-во СПбГУ, 1992.
13. Дудкин В., Петров Ю. Индикативное планирование — механизм координации деятельности государственных и негосударственных субъектов управления экономикой // Рос. экон. журн. — 1998. — № 7–8. — С. 43–67.
14. Экономическая политика России: федеральный и региональный аспекты / Под ред. Ф.Ф. Рыбакова и Г.Е. Алпатова. — СПб.: ОЦЭиМ, 2002.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022