Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (29), 2009
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Petzoldt K.
Professor of the Chair of Marketing, Ilmenau University of Technology; PhD (Economics)
Vorobjeva I. V.
Assistant professor, Chair of World Economics, St.Petersburg State University, Candidate of Science (Economics)
Sapegina S. N.
PhD student, Chair of World Economics, St.Petersburg State University

German medium-scale business enterprises (producers of detergents): strategies of entry to the Russian market
Russian market for detergents possesses a large potential for growth, and as such becomes more and more attractive for foreign enterprises. The article analyzes possibilities and risks that emerge when German medium-scale enterprise enter this market. Special attention is paid to the choice of strategy that should be used in the process
Key words: market, enterprise, goods, competition, sales, production



Литература
1. Бизнес сегодня. — 2008. — № 8 (авг.)
2. Воробьева И.В., Капусткин В.И., Пецольдт К., Сутырин С.Ф. Международный маркетинг. — СПб, 2007.
3. Гурова Т., Виньков А., Полунин Ю., Юданов А. Делать средний бизнес // Эксперт. — 2008. — № 10.
4. Научно-исследовательский институт бытовой химии, ООО «Росса НИИБХ», www.rossa.perm.ru
5. Новости торговли. — 2006. — № 8 http://www.interbytchim.ru/html/pressa2.html
6. Письмо ФТС РФ №06-73/44906 от 19.12.06; ФЗ №102-ФЗ от 01.07.05 и Письмо ФТС РФ № 01-06/28191 от 14.08.06; Письмо ФТС РФ №06-73/44168 от 14.12.06.
7. Федеральный Закон №209-ФЗ «О развитии малого и среднего предпринимательства в Российской Федерации», 24 июля 2007.
8. Портер М. Конкуренция. — М., 2000.
9. Природа фирмы / Под ред. О.И. Уильямсона и С.Дж. Уинтера. — М., 2001.
10. Backhaus K., Bueschken J.,Voeth M. Internationales Marketing. — Stuttgart, 2003.
11. Engelhard J., Sinz E. Kooperation im Wettbewerb: Neue Formen und Gestaltungskonzepte im Zeichen von Globalisierung und Informationstechnologie. — Bamberg, 1999.
12. Europäische Kommission 2003/361, ABI.EG Nr. L 124/36, 20.05.2003. S. 39. (the EC Recommendation No. 361, May 6, 2003)
13. Euromonitor International, Dishwashing Products — Russia. Household Care — Russia. Laundry Care — Russia. 27 Junе 2008; Russian Market for Household Care: Market Overview. 31 Jan 2007. http://www.portal.euromonitor.com/passport/DocumentView.aspx
14. Industrieverband Körperpflege und Waschmittel e.V. 2006. http://www.ikw.org/pages/prodgr_reinigungsmittel.php?navi_id=rm
15. Kaas K. P. Kontrakte, Geschaeftsbeziehungen, Netzwerke-Marketing und Neue Institutionenoekonomik, zfbf, Sonderheft 35. — Düsseldorf, Frankfurt/M., 1995.
16. Marketing in kleinen und mittleren Unternehmen. — Muenchen, 2000.
17. Mueller S., Kornmeier M. Internationalisierung von klein- und mittelstaendischen Unternehmen / Jahrbuch der KMU-Forschung, Muenchen 2000.Marketing in kleinen und mittleren Unternehmen. — Muenchen, 2000.
18. Mueschen J. Markterschließungsstrategien in Mittel- und Osteuropa. — Bergtheim, 1998.
19. Pezoldt K.: Internationales Marketingmanagement im Osten Europas. — Berlin, 2006.
20. Remmerbach K. U. Markteintrittsentscheidungen. Eine Untersuchung im Rahmen der strategischen Marketingplanung unter besonderer Beruecksichtigung des Zeitaspektes. — Wiesbaden, 1988.
21. Williamson O. E. The vertical Integration of Production: Market Failure Considerations // American Economic Review. — 1971. — Vol. 61. — № 2. — S. 112–127.
22. Zentes J., Swoboda B., Morschett D. Internationales Wertschoepfungsmanagement. — Muenchen, 2004.
23. www.tks.ru/bd/tnved

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022