Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (32), 2009
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Starobinskaya N. M.
Assistant professor, Chair of Marketing and Strategic Planning, Department of Economics, A.I. Herzen Russian State Pedagogical University. PhD (Economics)
Chebykina L. V.
Assistant professor, Chair of Marketing and Strategic Planning, Department of Economics, A.I. Herzen Russian State Pedagogical University
Ikonnikova L. V.
MA student, Department of Sociology, St. Petersburg State University
Zinovjeva N. A.
MA student, Department of Sociology, St. Petersburg State University
Topnikova N. A.
MA student, Department of Sociology, St. Petersburg State University

Specificities of monitoring on the market of educational crediting (Russia, St.Petersburg)
Development of the effective program of educational crediting is particularly important in the context of educational system transformation and increase of proportions of paid education. This process requires a prior monitoring to analyze specific features of student crediting, needs of banks and other potential participants. Monitoring is conducted in two forms: 1) questioning of potential consumers of educational credits and 2) in-depth expert interviews with bank representatives. Research conducted proves the need of state support in respect to the educational crediting program and identified requirements of the market subjects to the conditions of crediting
Key words: questionnaire, monitoring, educational credit, pilot research, in-depth expert interview



Литература
1. Аакер Д., Кумар В., Дэй Дж. Маркетинговые исследования. 7-е изд. — СПб.: Питер, 2004. — 848 с.
2. Абанкина И.В., Домненко Б.И., Левшина Т.Л., Осовецкая Н.Я. Перспективы образовательного кредитования в России // Вопросы образования. — 2004. — №4. — С.64–88.
3. Березин И.С. Маркетинговые исследования. Как это делают в России. — М.: Вершина, 2005. — 432 с.
4. Божук С.Г. Маркетинговые исследования. Основные концепции и методы. — СПб.: Вектор, 2005. — 288 с.
5. Вудхол М. Студенческие кредиты: международный опыт // Университетское управление: Анализ и практика. — 2006. — № 3. — С. 39.
6. Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года (утв. Распоряжением Правительства РФ от 29.12.2001 №1756-р)
7. Курбатова М.В. Образовательное субсидирование в новом механизме финансирования высшего образования // Экономика образования. — 2005. — №2. — С.23–40.
8. Малхотра Н.К. Маркетинговые исследования. Практическое руководство. — М., Вильямс, 2007. — 960 с.
9. Постановление Правительства РФ от 23 августа 2007 года №534 «О проведении эксперимента по государственной поддержке образовательных кредитов студентам образовательных учреждений высшего профессионального образования имеющих государственную аккредитацию»
10. Савицкая Е.В., Прахов И.А. Образовательный кредит как способ финансирования студентов // Мониторинг экономики образования: Информационный бюллетень. ГУ-ВШЭ. — 2007. — №5(28).
11. Черчилль Г.А., Якобуччи Д. Маркетинговые исследования. — СПб.: Изд. дом «Нева», 2004. — 832 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021