Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (33), 2010
TO THE ELABORATION OF THE PROGRAM FOR LONG-TERM SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT OF RUSSIA: INNOVATIVE ECONOMICS
Avilova T. V.
Deputy of the Head of the Chair for Taxes and Taxation Tjumen’ State University
Candidate of Science (Economics)


Strategic platform as an intermediary structure in the system “strategy – strategic plan – strategic programs” (Russia, St.Petersburg)
The article formulates the definition of the strategic platform and analyzes its principal components. The author shows how this definition and its constitutive elements are connected with the major strategic programs
Key words: strategy, strategic platform, strategic plan, strategic program



Литература
1. Энис Б.М., Кокс К.Т. Классика маркетинга. — СПб.: Питер, 2001.
2. Портер М. Стратегия для российских компаний // Материалы конференции «Leading Minss», Москва, 21 мая 2004 г. — М., 2004.
3. Хэндфилд Д.Х. Как выращивать руководителей // The McKinsey Quarterly. — 2000. — № 1.
4. Гутникова Т. Управление знаниями в нефтедобывающем секторе // Менеджмент сегодня. — 24.06.2002. — Вып. 003.
5. Ансофф И. Стратегическое управление. — М.: Экономика, 1989.
6. Виханский О.С. Стратегический менеджмент: Учебник для вузов. — М.: Гардарика, 2000.
7. Кинг У., Клиланд Д. Стратегическое планирование и хозяйственная политика: Пер. с англ. / Под ред. Г.Б. Кочеткова. — М.: Прогресс, 1982.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021