Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (34), 2010
TO THE ELABORATION OF THE PROGRAM FOR LONG-TERM SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT OF RUSSIA: INNOVATIVE ECONOMICS
Sidorova O. V.
Assistant Professor, Chair of Economic Theory and Economic Policy, Bashkir Academy of Public Service and Administration under the President of the Republic of Bashkortostan PhD (Economics)

Electronic business in contemporary economics (Russia, Ufa)
The article discusses the concept of the electronic business, defines its functionality and significance for the contemporary economics, and addresses the issues of the dynamically developing electronic commerce and its specificity. The author focuses on the problems of the Russian Internet-business, its forms and tools, as well as the functional models of the major sectors of the electronic trade
Key words: network economics, electronic commerce, electronic trade, electronic business, internet technologies, informational interaction, internet-shop, interactive business, informational economy



Литература
1. Паршенцев А.А. Проблема и перспективы развития электронных магазинов // Маркетинг в России и за рубежом. — 2000. — № 3. — С. 85.
2. The СomScore 2008 Digital Year in Review. [Электронный ресурс]. — 2009 СomScore World Metrix, Inc. — Режим доступа: http://www.comscore.com/
3. Современные телекоммуникации //Отраслевой информационно-аналитический журнал. Экспертиза. Тенденции общества. — 2009 — 14 апреля.
4. Степаненко Е. Электронная коммерция в России. Основные вопросы // Хозяйство и право. — 2000. — № 12. — С. 23.
5. Нагапетьянц Н., Гуреев С. Internet-маркетинг // Маркетинг. — 1998. — № 5. — С. 104.
6. Мамыкин А.А. Стратегия и тактика маркетинга в Интернет // Маркетинг в России и за рубежом. — 2000. — № 2. — С.63.
7. Богданов С. Модель бизнеса для бизнеса // Финансист. — 2000. — № 2. — С.45.
8. Шпагина М. Иное измерение // Эксперт. — 2000. — № 24. — С. 2–3.
9. Аммосов Ю., Шпагина М. От революции к эволюции // Эксперт. — 2001. — № 14. — С. 88.
10. Аузан В. Хотят ли русские В2В // Эксперт. — 2001. — № 10. — С.94.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021