Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (34), 2010
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Petzoldt K.
Professor of the Chair of Marketing, Ilmenau University of Technology; PhD (Economics)
Vorobjeva I. V.
Assistant professor, Chair of International Economics St.Petersburg State University PhD (Economics)
Inozemtseva E. S.
PhD student, Chair of International Economics, St.Petersburg State University

Professor’s reputation and its role in increasing the competitiveness of the higher educational institution on the market for educational services (Germany, Ilmenau; Russia, St.Petersburg)
The aim of this article is to formulate and substantiate the hypothesis on the role of professor’s reputation as a factor in the formation of the reputation of the higher educational institution on the domestic and international market. Professor’s reputation may be evaluated on the bases of a wide range of components. The authors present results of a study of professor’s reputation in a German and a Russian higher educational institution based on the component “Students,” and offer directions for the further research in this area
Key words: educational services, higher educational institution, reputation, image, cross-cultural differences, marketing research, higher education, Russia, Germany, Bologna process



Литература
1. Браун Л. Имидж — путь к успеху. 2-е издание. — СПб: Изд-во Питер, 2001.
2. Букша К.С. Управление деловой репутацией. Российская и зарубежная PR-практика. — М.: Вильямс, 2007.
3. Васильева О.Е. Имидж в системе стратегии экономического развития региона // Проблемы современной экономики. — 2009. — № 1(29).
4. Важенина И.С. Имидж и репутация компании. 09.08.2006, http://www.advertology.ru/article47390.htm
5. Воробьева И.В., Капусткин В.И., Пецольд К., Сутырин С.Ф. Международный маркетинг. Учебное пособие. — СПб, 2007.
6. Касевич В.Б., Светлов Р.В., Петров А.В., Цыб А.А. Болонский процесс в вопросах и ответах. — СПб: Изд-во СПбГУ, 2004 http://www.bologna.spbu.ru/public.php
7. Котлер Ф., Армстронг Г. Основы Маркетинга. — М., Киев, СПб, 2005.
8. Мещеряков Т.В. Имидж города как стратегический фактор эффективного маркетинга территории // Проблемы современной экономики. — 2009. — № 2(30).
9. Пецольдт К., Сутырин С.Ф., Елкина А.С. Конкурентоспособность ВУЗа в условиях интернационализации высшего образования // Проблемы современной экономики. — 2007. — № 1 (21).
10. Boecker F. Marketing, 6.Auflage. Lucius & Lucius, Stuttgart, 1996. S. 51.
11. Duden-Deutsches Universalwoerterbuch, 2001. S. 278.
12. Eisenegger M. Reputation in der Mediengesellschaft. Wiesbaden, 2005
13. Engel U. Hochschulranking. Zur Qualitaetsbewertung von Studium und Lehre. Campus Verlag, Frankfurt-NY, 2001. S. 108-109
14. Mueller-Boeling D. Die entfesselte Hochschule. Guetersloh, 2000. S. 194
15. Ostrom E., Ahn T.K. Foundations of Social Capital. Cheltenham, UK; Northampton, USA, 2003. P. 314.
16. Pezoldt K., Kolesnikova M. Interkulturelles Lernen im deutsch-russischen Kooperationsprozess: Kompetenzentwicklung von Hochschulen, in: Buergel M.. Umland M. Geistes- und sozialwissenschaftliche Hochschullehre in Osteuropa, Peter Lang, Frankfurt 2009, S. 211–230.
17. Virtual encyclopedia, http://en.wikipedia.org/wiki
18. Weingart P., Pansegrau P., Winterhager M. Die Bedeutung von Medien fuer die Reputation von Wissenschaftlern. Universitaet Bielefeld, 1998. S. 317.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024