Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (34), 2010
ECONOMICS OF AGRO-INDUSTRIAL COMPLEX
Usova A. A.
Assistant Professor, Chair of Marketing and Management, Department of Commerce, South Ural State University (Chelyabinsk) PhD (Economics)

Processes of strategic management in Russian agricultural enterprises in the context of non-stable economy (Russia, Chelyabinsk)
The article focuses on the processes of strategic management at Russian agricultural enterprises in the context of non-stable external environment. The author uses a multi-criteria approach while discussing various enterprises of the agrarian sector of economy, and offers a new definition of the processes of strategic management that takes into account the specificity of this branch of economy and instruments of the strategy implementation
Key words: agricultural economics, strategic management



Литература
1. Акмаева Р.И. Стратегическое планирование и стратегический менеджмент. — М.: Финансы и статистика, 2007. — 208 с.
2. Алавердов А.Р. Стратегический менеджмент в коммерческом банке. Учебник. — М.: Market DS, 2007. — 567 с.
3. Боумэн К. Основы стратегического менеджмента / Пер. с англ. — М.: Банки и биржи, ЮНИТИ. — 2002. — 175 с.
4. Веснин В.Р. Стратегический менеджмент. — М.: МГИУ, 2007. — 320 с.
5. Глушаков В.Е. Стратегический менеджмент. — М.: Экоперспектива, 2001. — 168 с.
6. Зуб А.Т. Стратегический менеджмент. — М.: Проспект ТК Велби, 2007. — 432 с.
7. Зуб А.Т. Стратегический менеджмент. Теория и практика. — М.: Аспект Пресс, 2002. — 416 с.
8. Зуб А.Т., Локтионов М.В. Стратегический менеджмент. Методология и практика. — М.: Генезис, 2001.
9. Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг. — СПб.: Питер, 2008. — 800 с.
10. Стратегический менеджмент. Учебник / Под ред. А.П. Петрова. — СПб.: Питер, 2008. — 174 с.
11. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации для анализа. — М.: Вильямс, 2007. — 928 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025