Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (35), 2010
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Skorobogatova E. M.
PhD student, Chair of Marketing, St.Petersburg State University of Economy and Finances

Specificities of interaction among the subjects of the marketing net on the market of industrial equipment (Russia, St.Petersburg)
The article analyzes contemporary tendencies of business-partner interaction the market of security systems, reviews major approaches to the study of inter-firm nets within the frames of the theory of marketing interaction, and defines the notion of “marketing net” in the context of the security systems market. The author argues that the principle of trust makes marketing nets a strategically competitive advantage of a firm
Key words: interaction, marketing net, complex good, security, competition



Литература
1. Anderson J., Hakansson H., Johanson J. Dyadic business relationships within a business network context // Journal of Marketing. — 1994. — № 58 (4)
2. Алексеева Н.В. Интегрированная система развития взаимодействия поставщика и промышленного предприятия: концептуальные основания // Проблемы современной экономики. — 2007. — № 2.
3. Багиев Г.Л. Маркетинг: Учебник. / Г. Л. Багиев, В. М. Тарасевич, Х. Анн ; Под общ. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Питер, 2007. — 703 с.
4. Багиев Г.Л., Мефферт Х. Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегии. Эффективность. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009. — С. 11.
5. Блейхман О.И. Пантюхин В.А. Особенности маркетинга на рынке в2в // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 2006. — № 1.
6. Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент / Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2006. — 464 с.
7. Кущ С.П. Сравнительный анализ основных концепций теории маркетинга взаимоотношений // Вестник С.-Петерб. ун–та. Сер. Менеджмент. — 2003. — № 4.
8. Кущ С.П., Афанасьев А.А. Маркетинговые аспекты развития межфирменных сетей: российский опыт // Российский журнал менеджмента. — 2004. — № 1.
9. Наумов В.Н. Концептуальный подход к управлению маркетинговыми каналами // Известия СПбГУЭФ. — 2008. — № 4.
10. Ричард Хиггинс. Отношения с инвесторами: передовой опыт. Пути создания акционерной стоимости. — М.: Изд-во «Альпина бизнес букс», 2005. — 224 с.
11. Штерн Л. и др. Маркетинговые каналы: Пер. с англ. — М.: Изд-во «Вильямс», 2002. — 624 с.
12. Экклз Р.Дж. Манифест революции в оценке работы компании // Измерение результативности компании / Пер. с англ. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. — 220 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024