Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (35), 2010
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Gadzhialiev K. M.
PhD student, M.V. Lomonosov Moscow State University

Essence and content of the social marketing in the structure of services (Russia, Moscow)
The article discusses methodological approaches to the category of “social marketing,” specificities of its development in Russia, and non-commercial component of marketing activity of commercial subjects
Key words: social marketing, social sphere, commercial organization, non-commercial organization, quality, state regulation



Литература
1. Абчук В.А. Менеджмент и маркетинг в социальной сфере: Учебное пособие. — СПб.: ООО «Книжный дом», 2003. — 636 с.
2. Андреев С.Н. Маркетинг в некоммерческой сфере: теоретический аспект // Маркетинг в России и за рубежом. — 2000. — № 4. С. 3–12.
3. Маяцкая И.Н. Маркетинг в социальной сфере. — М.: Дашков и К, 2003. — 338 с.
4. Маркетинг в социальной сфере. Курс лекций / Сост. И.А. Орлова; НовГУ им. Ярослава Мудрого. — Великий Новгород, 2005. — 48 с.
5. Социология маркетинга: учеб.пособие / Н.В. Лопатина. — М. Академический проспект, 2007. — 57 с.
6. Социальный менеджмент: учебное пособие / А.Г. Гладышев, С.И. Григорьев, В.Н. Иванов и др.; Под ред. В.Н. Иванова, В.И. Патрушева. — М.: Гардарики, 2009. — 296 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2023