Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (38), 2011
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Reznik S. D.
Director, Institute of Economics and Management, Penza State University of Architecture and Construction, PhD (Economics), Professor, Honored Scientist of the Russian Federation
Konovalova E. S.
PhD student, Chair of Management, Penza State University of Architecture and Construction

The system of management of competition-oriented students of higher educational institutions in Russia (Russia, Penza)
The article discusses the foundational principles of students’ competition orientation that involves cooperation of higher educational institutions, representatives of business and students’ parents
Key words: student, higher educational institution, employer-enterprise, student's parents, target function, mechanism of students competition orientation



Исследование выполнено при финансовой поддержке РГНФ в рамках научно-исследовательского проекта «Педагогические подходы к управлению конкурентоспособностью российского студента в период его обучения в вузе», проект 10-06-28605а/В. Регистрационный номер 01201061911.

Литература
1. Андреев В.И. Конкурентология: учебный курс для творческого саморазвития конкурентоспособности. — Казань: Центр инновационных технологий, 2004. — 468 с.
2. Артюшина И. Инструмент коммуникации между вузами и рынком труда //Высшее образование в России. — 2006. — № 6. — С. 28–32.
3. Астахова В.И. Студент ХХI века: его сущностные черты и характерные особенности //Alma mater. Вестник высшей школы. — 2010. — № 8. — С. 60–63.
4. Винокуров М.А., Братищенко Д.В. Сотрудничество вузов и работодателей // Alma mater. Вестник высшей школы. — 2010. — № 6. — С. 24–27.
5. Зборовский Г. Высшее образование и бизнес: проблемы институционального взаимодействия // Высшее образование в России. — 2007. — № 1. — С. 137–145.
6. Иванов А.В. Ценности и содержание современного социального воспитания молодежи России XXI века // Alma Mater. Вестник высшей школы. — 2010. — № 6. — С. 37–46.
7. Лобанова Е.Э., Вострова Е.И. Рынки услуг профессионального образования и труда современной России: тенденции развития, проблемы взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2010. — № 2. — С. 438–443.
8. Пилипишин Д.В. Высшее образование: кого лучше формировать в вузах — профессионала или эффективного человека? // Alma mater. Вестник высшей школы. — 2009. — № 5. — С. 53–63.
9. Резник С.Д., Игошина И.А. Студент вуза: технологии обучения и профессиональной карьеры: учеб. пособие с грифом УМО. Сер. «Менеджмент в высшей школе». — М.: ИНФРА-М, 2010.
10. Резник С.Д., Коновалова Е.С. Конкурентоориентированность студенчества высших учебных заведений России: опыт, проблемы, перспективы: моногр.; под общ. ред. С.Д. Резника. — Пенза: ПГУАС, 2011. — 194 с.
11. Резник С.Д., Назарова Н.А. Повышение роли предприятий-работодателей в системе профессиональной подготовки управленческих кадров // Кадровый менеджмент. — 2009. — № 6–7 .– С. 67–72.
12. Резник С.Д., Сочилова А.А. Основы личной конкурентоспособности. — М.: ИНФРА-М, 2009.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022