Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (39), 2011
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Romanov V. V.
Assistant professor, Chair of General and Strategic Management, National Research University Higher School of Economics (Nizhniy Novgorod), PhD (Philosophy)
Gubanov A. V.
Student, National Research University Higher School of Economics (Nizhniy Novgorod)

The cost of brand as a value (Russia, Nizhniy Novgorod)
The article shows the reasons necessitating the evaluation of brand value, discusses the major models of such evaluation used abroad, and describes the instrument that expands the complex assessment of the brand value
Key words: brand, evaluation of the cost of brand, influence of the brand upon consumers, brand value



Литература
1. Клифтон Р., Симмонз Д. Бренды и брендинг. — М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2008. — 318 с.
2. Маркетинг по нотам: практический курс на российских примерах. — М.: Маркет ДС, 2008. — 750 с.
3. Эллвуд А. Основы брэндинга. — М.: ФАИР-ПРЕСС, 2003. — 336 с.
4. Закон о товарных знаках, знаках обслуживания и наименованиях мест происхождения товаров от 23 сентября 1992 г. № 3520-1
5. Скоробогатых И.И., Дмитриев А.А. Инвестиционный подход к маркетингу и брендингу // Бренд-менеджмент. — 2009. — № 2. — С. 94–107.
6. Домнин В.Н. Предпочтения бренда — ключевой фактор влияния на потребительский спрос и рыночные показатели фирмы // Бренд-менеджмент. — 2009. — № 3. С. 130–144.
7. Yeung M., Ramasamy B. Brand value and firm performance nexus: Further empirical evidence // Journal of Brand Management — May 2008. Vol. 15, рр. 69–82.
8. Fornerino M., Hauteville F. How good does it taste? Is it the product or the brand? A contribution to brand equity evaluation //The Journal of Product and Brand Management. — 2010. — Vol. 19, рр. 4–16.
9. Goldfarb A., Lu Q., Moorthy M. Measuring Brand Value in an Equilibrium Framework // Marketing Science. — Jan/Feb 2009. Vol. 28, рр. 14–16.
10. Старов С.А., Алканова О.Н. Оценка эффективности брендинга в современной теории маркетинга (часть 1) // Бренд-менеджмент. — 2010. — № 4. С. 216–222.
11. Brand Finance 250. Ежегодный доклад о наиболее ценных брендах в мире 2007 г. (часть 2) // Бренд-менеджмент. — 2007. — № 6. С. 386–400.
12. Официальный сайт Brand Finance/ www.brandfinance.com

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024