Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (40), 2011
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Nikiforova S. V.
Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economics and Finances, PhD (Economics), Professor
Nikiforov A. V.
Assistant professor, Chair of Economic Theory, North-Western State Extramural Technological University (St. Petersburg), PhD (Economics)

Methods of economic evaluation of the brand in franchising operations
(Russia, St. Petersburg)
The article discusses the process of evaluation of companies’ non-material assets, including trade brands in the process of their transference to the third persons within the frames of franchising operations. The authors offer a classification of methods of non-material assets’ evaluation and way of calculating the royalty rate in franchising operations
Key words: non-material assets, brand, brand value, calculation of royalty rate, franchising



Литература
1. Большой бухгалтерский словарь [электронная версия]. — 2011. — Режим доступа: http://www.slovopedia.com/7/192/860935.html
2. Аксенов А.П. Нематериальные активы: структура, оценка, управление. — М.: Финансы и статистика, 2007. — С. 55.
3. Там же.
4. Выдержка из Международного стандарта МСФО. — 2010.
5. Аксенов А.П. Нематериальные активы: структура, оценка, управление. — М.: Финансы и статистика, 2007.
6. Таблицы отраслевых ставок роялти опубликованы в учебных пособиях под руководством Н.Н. Карповой и Институте профессиональной оценки Финансовой академии при правительстве РФ.
7. Золотых Н. Ценообразование в практике международного обмена // Интеллектуальная собственность. — 1996. — № 1–2. — С. 8–15.
8. Сесекин Б.А. Определение расчетной цены лицензии. — М.: ВНИИПИ, 1987. — С. 44.
9. Как рассчитать цену лицензии. МП «ДжИПЛА лимитед». — М., 1992.
10. Мухопад В.И. Лицензионная торговля: маркетинг, ценообразование, управление. — М.: ВНИИПИ, 1997.
11. Сесекин Б.А. Определение расчетной цены лицензии. М.: ВНИИПИ, 1987. — С. 44.
12. Новосельцев О.В. Расчет ставки роялти при оценке интеллектуальной собственности // Система Гарант, платформа F1.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025