Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (42), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Head of the Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances,
PhD (Economics), Professor, Distinguished scholar of the Russian Federation

Bogdanov E. G.
Chair of Pharmacy Management and Economy, St. Petersburg Chemistry and Pharmaceutical Academy, PhD (Economics), Professor
Boitsova A. E.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Socio-economic factors of formation and development of geronto-marketing (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the key directions in the development of the new marketing concept – that of geronto-marketing, describes the specific features and tendencies of the demographic situation and the characteristics of the consumption technology on the part of elderly customers, and offers ways of improving the system of promotion in relation to gerontologic goods and services
Key words: consumer market, socio-economic factors of consumption, geronto-marketing, principles of the 'theory of generations', technologies of consumption
Pages: 207 - 211



Литература
1. Багиев Г.Л., Шатковская О.В., Юняева М.А. Дистинктивная концепция и психология восприятия геронтомаркетинга // Маркетинг взаимодействия / Под ред. Г.Л. Багиева и Х. Мефферта. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009.
2. Богданов Е.Г. Новый покупатель // Одиннадцатый ежегодный форум Института Адама Смита «РОССИЙСКАЯ РОЗНИЧНАЯ ТОРГОВЛЯ» Доклад 27–30 марта 2012 г., Москва // http://www.adamsmithconferences.com/event/retail-business-russia
3. Маркетинг для старшего возраста // Новости бизнеса. Российский Бизнес Форум: ежедневное интернет-издание // URL: http://ros.biz/b_news/284244851, (дата обращения 15.02.2012)
4. Маркетинг для 100-летних, Елена Малышко // Новый маркетинг. — 2010. — №5 (Интернет-издание) URL: http://marketing.web-standart.net/node/55362, (дата обращения 05.03.2012)
5. Писарев А.В. Образ пожилых в современной России // Социол. исследования. — 2004. — № 4. — С. 51–56.
6. Психология старости и старения: Хрестоматия: Учеб. пособие / Сост. О.В. Краснова, А.Г. Лидере. — М.: Изд. центр «Академия», 2003 — 416 с.
7. Ризал Ахмад (Rizal Ahmad) Сегментация по выгодам: потенциально полезная техника сегментирования и таргетирования пожилых потребителей / Benefit segmentation: a potentially useful technique of segmenting and targeting older consumers // Маркетинг-дайджест. — М.: Изд-во Гребенникова. — 2004. — № 1. — С.48-59.
8. Старение населения мира 1955–2055 годы, резюме // Сайт ООН: ежедневное интернет-издание // URL: http://www.un.org/russian/events/olderpersons/ageing07.html (дата обращения 01.03.2012)
9. Федеральная служба государственной статистики //Электронный ресурс http://www.gks.ru/wps/wcm/connect/rosstat/rosstatsite/main/population/demography/#
10. Шамис Е., Антипов А. Теория поколений //Сайт «Сообщество менеджеров “Executive”», Маркетинг-менеджер, http://old.e-xecutive.ru/publications/specialization/newfolder8086/article_5457/, (дата обращения 01.03.2012).
11. Шевченко Д.А. Российский государственный гуманитарный университет (РГГУ) // kafmr.rggu.ru/index.php?s=file_download &id=480, (дата обращения 01.03.2012)

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021