Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (42), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Kolobova E. P.
PhD student, St. Petersburg State University of Economics and Finances

The process of formation and evaluation of the level of consumer loyalty (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the key aspects of evaluation of the consumer loyalty level, offers a classification of consumers and develops a methodology of loyalty evaluation on the part of consumers themselves
Key words: loyalty, consumer, structure of loyalty, methods of evaluation, consumer loyalty
Pages: 220 - 225



Литература
1. Багиев Г.Л., Козейчук Д.А. Оценка стоимости бренда в контексте лояльности потребителей // Бренд-менеджмент. — 2006. — № 3. — С. 146–154.
2. Тинг Ю.И., Элисон Д. Влияние эмоциональной удовлетворенности на лояльность потребителя // Менеджмент-дайджест. — 2004. — № 1. — С. 44.
3. Купчинаус Е.С. Факторная модель лояльности клиентов страховой компании // Страховое дело. — 2006. — №8. — С. 54–64.
4. Пруидзе А.Г. Подходы к оценке лояльности в рамках маркетинга взаимодействия // Проблемы современной экономики. — 2009. — № 2 (30). — C. 239–243.
5. Фредерикс Д.О. От лояльности покупателей к финансовым результатам // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 2001. — №5. — С. 20.
6. Hofmeyr J., Rice B. Commitment-Led Marketing. — John Wiley and Sons, 2000. — P. 85, 22.
7. Brakus J. Brand Experience: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty? / J. Brakus, B. Schmitt, L. Zarantonello // Journal of Marketing. — 2009. — Vol. 73. — P. 52–68
8. Fisher R. Gender Differences in Responses to Emotional Advertising: A Social Desirability Perspective [Text] / R. Fisher, L. Dubй // Journal of Consumer Research. — 2005. — Vol. 31 (March). — P. 850–858.
9. Mellens, M., Dekimpe, M.G., Steenkampe, J.B. E. M. (1996) ‘A review of brandloyalty measures in marketing’, Tijdschrift voor Economic en Management, Vol. 41, No.4, pp. 507–533.
10. Melnyk V. Are Women More Loyal Customers Than Men? Gender Differences in Loyalty to Firms and Individual Service Providers [Text] / V. Melnyk, M.J. Stijn van Osselaer, T. H.A. Bijmolt // Journal of Marketing. — 2009. — Vol. 73. — P. 82–96.
11. Morgan R. The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing // Journal of Marketing. — 1994. — Vol. 58. — P.20–38.
12. Obermiller C. Brand Loyalty Measurement Made Easy: A Preference-Behavior Model. // Journal of Small Business Strategy. — 2002. — Vol.13 (1). — P. 32–44.
13. Oliver R. Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response // Journal of Consumer Research. — 1993. — Vol. 20. — P. 422.
14. Soderlund M. The retrospective and the prospective mind and the temporal framing of customer satisfaction // European Journal of Marketing. — 2003. — Vol. 37 (10). — P. 1375–1390.
15. Woodruff R. B. Customer value: The next source of competitive advantage // Journal of the Academy of Marketing Science. — 1997. — Vol. 25. — P. 146.
16. Yang Z. Customer Perceived Value, Satisfaction, and Loyalty: The Role of Switching Costs [Text] / Z. Yang, R. Peterson // Psychology & Marketing. — 2004. — Vol. 21, №10. — P. 803.
17. Вовлеченность покупателя [Электронный ресурс]. — 2009. — Режим доступа: http://www.marketopedia.ru/89-vovlechennost-pokupatelya.html
18. Окольнишникова Ю. К вопросу о методике оценки эффективности брендинга и расчета уровня вовлеченности покупателей в бренд // Интернет-журнал «Экономические исследования». — №1. — 2011 [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.erce.ru/internet-magazine/magazine/19/312/
19. Скобелева Ю. Измерение лояльности бренду по методике остаточного индекса промоутера Фредерика Райчхельда // SAП: Центр системных бизнес-технологий [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.satio.by/publications/researches/76.html, свободный

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021