Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (42), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Matveev P. P.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

To the issue of the increasing effectiveness in the application of marketing instruments in the Internet (Russia, St. Petersburg)
The article discusses marketing problems in relation of the commercial Internet sites, describes the key factors of achieving comfort and simplicity of their use, and present recommendations for evaluation and increasing of effectiveness of Internet sites as an instrument of Internet-marketing
Key words: Internet-marketing, usability, consumer loyalty, effectiveness of marketing instruments
Pages: 233 - 235



Литература
1. Калиновский А.И. Юзабилити: Как сделать сайт удобным. - Мн.: Новое знание, 2005. - 220 с.: ил.
2. Прайс Д., Прайс Л. Текст для Web: доступность и привлекательность. Пер. с англ. - М.: Издательский Дом «Вильямс», 2003. - 464 с.
3. Багиев Г.Л., Успенский И.В., Ченцов В.И. Интерактивные модели маркетинговых решений на виртуальных рынках. - СПб.: СПБГУЭФ, 1998.
4. Павлова О.М. Вирусное распространение интерфейсных решений как инструмент маркетинга // Интернет-маркетинг. - 2011. - № 02 (62). - С. 78-84.
5. Уильямс Робин. Недизайнерская книга о дизайне. - СПб.: ИД «ВЕСЬ», 2002. - 128 с.
6. Вебер Л. Эффективный маркетинг в Интернете. Социальные сети, блоги, Twitter и другие инструменты продвижения в Сети / Пер. с англ. Е. Лалаян. - 2-е изд. - М.: Манн, Иванов и Фербер, 2011. - 320 с.
7. Вирин В.Ю. Интернет-маркетинг. Полный сборник практических инструментов. - М.: Эксмо, 2010. - 160 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021