Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
ISSUES OF ECONOMIC THEORY. MACROECONOMICS
Nifaeva O. V.
Assistant professor, Chair of Economics and Management, Briansk State University of Technology, PhD (Economics)

Social advertisement: ways of making it more effective (Russia, Briansk)
The article describes ways of making social advertisement more effective as an instrument of state socio-economic and informational politics. Based on the system approach, the author addresses the question of how to regulate the market of social advertisement with regards to the interests of the state, advertisement industry, non-commercial organizations and society at large
Key words: social advertisement, non-commercial organization, systemic approach
Pages: 65 - 68



Литература
1. Федеральный закон «О рекламе» № 38-ФЗ от 13 марта 2006 года // Российская газета. - 2006. - № 51.
2. Андрианов В.Д. Саморегулируемые организации как механизмы устойчивости и равновесия на микроэкономическом уровне // Маркетинг. - 2007. - № 3. - С. 3-15.
3. Бузин В.Н., Бузина Т.С. Социальная реклама: быть или не быть? // Реклама. Теория и практика. - 2007. - № 1. - С. 16-28.
4. Веселов С.В. От кризиса до кризиса // Российский рекламный ежегодник 2009. - М.: Аналитический центр «Видео Интернешнл», 2010. - С. 19-38.
5. Окольнишникова И.Ю. Формирование и развитие маркетинговых коммуникаций в условиях индивидуализации потребительского спроса: автореферат дисс. докт. экон. наук. - СПб., 2011. - 41 с.
6. Полуэхтова И.А. Социокультурная динамика российской аудитории телевидения: автореферат дисс. докт. социолог. наук. - М., 2008. - 41 с.
7. Ромат Е.В. Реклама: учеб. для вузов. 7-е изд. - СПб.: Питер, 2008. - 512 с.
8. Толмачева С.В. Реклама как социокультурный фактор формирования ценностных ориентаций молодежи: автореферат дисс. докт. социолог. наук / С.В. Толмачева. - Тюмень, 2007. - 41 с.
9. Фальцман В. Российское предпринимательство с позиций христианской морали // Вопросы экономики. - 2008. - № 8. - С. 45-53.
10. Из всех СМИ россияне по-прежнему больше всего доверяют центральному телевидению. - Режим доступа: http://www. romir.ru/news/res_results/172.html
11. Каждый пятый россиянин пользуется информацией, рекламируемой на наружных носителях. - Режим доступа: http://www. romir.ru/news/res_results/133.html
12. Петров В. Государственные тендеры и конкурсы в области социальной рекламы. - Режим доступа: http://www.esarussia.ru/publications/collection/detail.php?ID=1495
13. Петров И. Медиатехнологии в социальной рекламе. - Режим доступа: http://www.esarussia.ru/publications/collection /s1/index. php?ELEMENT_ID=1506

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021