Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Naumov V. N.
Professor, Chair of Management, St. Petersburg State University of Economy and Finances PhD (Economics), Professor

Tensor model of attractiveness of the sales market in deliveries planning
(Russia, St. Petersburg)
Using tensor analysis, the author describes methodology of selecting the most attractive sales market in the planning of the enterprises’ delivery process. The author presents a system of indices of the sales market attractiveness and formulates the algorithm of their calculation
Key words: delivery chain, sales market, model, indices of attractiveness, tensor, market borders
Pages: 172 - 175



Литература
1. Бауэрсокс Д.Д., Клосс Д.Д. Логистика: интегрированная цепь поставок / Пер. с англ. — М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2001. — 640 с.
2. Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость / Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2001. — 480 с.
3. Кабраль Л.Б. Организация отраслевых рынков. — Минск: Изд-во «Новое знание», 2003. — 356 с.
4. Кревенс Дж. Стратегический маркетинг. — М.: Вильямс, 2008. — 512 с.
5. Кристофер М. Логистика и управление цепочками поставок / Под общ. ред. В.С. Лукинского. — СПб.: Питер, 2004. — 316 с.
6. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. — СПб.: Наука, 2006. — 589 с.
7. Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегия. Эффективность.: монография / Под науч. ред. Г.Л. Багиева и Х. Мефферта. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009. — 672 с.
8. Наумов В.Н. Управление взаимодействием в системе сбыта: теория, методология, стратегии (монография). — СПб.: Изд-во «Политехника-сервис», 2011. — 289 с.
9. Наумов, В.Н. Развитие принципов маркетинга взаимодействия для управления каналами сбыта // Проблемы современной экономики. — 2008. — № 2.
10. Наумов В.Н., Комова Т.В. Маркетинговая оценка привлекательности территории при размещении торговых центров // Управление каналами дистрибьюции. — 2006. — №2. — С.158–168.
11. Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш., Стародубцева Е.Б. Современный экономический словарь. — М.: ИНФРА-М, 2007. — 479 с.
12. Уотерс Д. Логистика. Управление цепью поставок: Пер. с англ. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. — 503 с.
13. Шапиро Дж. Моделирование цепи поставок. Пер. с англ.– СПб.: Питер, 2006. — 713 с.
14. Cooper M., Lambert D., Pagh J. Supply Chain Management: More than a New Name for Logistics // The International Journal of Logistics Management. — 1997. — Vol. 8. — №1. — P.1–14.
15. Rosenbloom B. Marketing Channels: A Management View. Chicago: The Dryden Press, 2003. — 672 p.

1 Приказ ФАС от 28 апреля 2010 г. № 220 «Порядок проведения анализа и оценки состояния конкурентной среды на товарном рынке». Режим доступа: http://fas.gov.ru/legislative-acts/legislative-acts_50604.html
2 М. Портер. Как строить стратегию на основе пяти конкурентных сил Harvard Business Review, апрель 2008 г — [электронный ресурс] Режим доступа: http://www.markus.spb.ru/teach/porter5.shtml

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021