Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Davydenko E. A.
Assistant professor, Chair of Economics of Enterprise and Entrepreneurship, St. Petersburg State University, PhD (Economics)
Kovtunov A. F.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

To the question of the essence of anthropomynic brands (Russia, St. Petersburg)
The article describes various approaches to the definition of the anthropomynic brand, presents the authors’ model of anthropomynic branding, and explicates their approach to the notion of brand’s individuality
Key words: brand, branding, consumer - impact of brand, individuality, anthropomynic brand
Pages: 185 - 188



Литература
1. Аакер Д. Йохимштайлер Э. Бренд — Лидерство: новая концепция брендинга. — М.: Изд. Дом Гребенникова, 2003.
2. Аакер Д. Создание сильных брендов / Пер. с англ. — М.: Изд. Дом Гребенникова, 2008.
3. Аакер Дж. Индивидуальность бренда и ее характеристики // Бренд-менеджмент. — 2001. –№ 2.
4. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: измерение и оценка качества маркетингового обеспечения бизнес-коммуникаций // Известия СПБГУЭФ. — 2010. — № 4.
5. Анн Х., Багиев Г.Л., Тарасевич В.М. Маркетинг: Учебник для вузов. 3–е изд. /Под общ. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Питер, 2005.
6. Домнин В.Н. Брендинг — новые технологии в России. — СПб.: Питер, 2002.
7. Васильева М., Надеин А. Бренд: сила личности. — СПб.: Питер, 2003.
8. Качанова Т.С. Маркетинговая технология создания фамильных брэндов // Практический маркетинг: информация для маркетинговых решений. — 2008. — № 8 (138).
9. Котлер Ф., Пферч В. Бренд-менеджмент в В2В — сфере. — М: Вершина, 2007.
10. Крылов И.В. Маркетинг (социология маркетинговых коммуникаций). — М.: Изд-во «Центр», 1998.
11. Морозова И. Слагая слоганы. — М.: РИП — Холдинг, 2003.
12. Перция В., Мамлеева Л. Анатомия бренда. — М.: Вершина, 2007.
13. Старов С.А. Управление брендами: учебник. — СПб.: Изд-во Высшая школа менеджмента, 2010.
14. Уиллер А. Индивидуальность бренда. Руководство по созданию, продвижению и поддержке сильных брендов. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2008.
15. Keller K.L. (2003). Strategic Brand Management. 2 ed., Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021