Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Reznik S. D.
Director, Institute of Economics and Management, Penza State University of Architecture and Construction, PhD (Economics), Professor, Honored Scientist of the Russian Federation
Ustinova D. V.
PhD student, Chair of Management, Penza State University of Architecture and Construction

Formation of students’ motivation for research and teaching work in higher educational institutions (Russia, Penza)
The article looks at the quality of the educational process as the main condition for formation of the students’ stable motivation for research and teaching work in higher educational institutions. The author offers a model of the educational process with its organizational forms, and discusses the role of students’ research work in their preparation of the graduation school and future research and teaching activity
Key words: student, graduate student, research and teaching, educational process, independent work
Pages: 361 - 364



Литература
1. Арыдин В.М., Атанов Г.А. Учебная деятельность студентов. Донецк: ЕАИ-пресс, 2000. — 80 с.
2. Бордовская Н.В., Реан А.А. Педагогика. — СПб: Питер, 2007. — 304 с.
3. Игнатьева Е.Ю. Менеджмент знаний в управлении качеством образовательного процесса в высшей школе. — Великий Новгород: НовГУ им. Ярослава Мудрого, 2008. — 280 с.
4. Малошонок Н. Студенческая вовлеченность: почему важно изучать процесс обучения, а не только его результат? // Мониторинг университета. — 2011. — № 6. — С.11–21.
5. Научно-технический отчет о выполнении 3 этапа ГК № 14.740.11.0563 «Разработка механизмов повышения эффективности подготовки аспирантов высших учебных заведений к самостоятельной научной и педагогической деятельности» (2011 г.). — Пенза: ПГУАС, 2011.
6. Никитина Н.Н., Железнякова О.М., Петухов М.А. Основы профессионально-педагогической деятельности. — М.: Мастерство, 2002. — 288 с.
7. Резник С.Д. Методическое обеспечение деятельности аспиранта // Аспиранты высшего учебного заведения: пути интенсификации научной и педагогической деятельности. Матер. Всеросс. науч.-практ. конф. — Пенза: ПГУАС, 2012. — 169 с.
8. Резник С.Д., Мосичева И.А., Джевицкая Е.С. Управление подготовкой и повышением квалификации научно-педагогических кадров в вузе. — Пенза: ПГУАС, 2010. — 224 с.
9. Россия в цифрах. 2011: Крат.стат.сб. / Росстат. — M., 2011. — 581 с.
10. Татур Ю.Г. Высшее образование: методология и опыт проектирования. — М.: Логос, 2006. — 153 с.
11. Pascarella E., Terenzini P.T. How College Affect Students. Vol. 2. A Third Decade of Research. — San Francisco: Jossey-Bass, 2005. — Р. 827.
12. Terenzini P., Reason R. Toward a More Comprehensive Understanding of College Effects on Student Learning. Center for the Study of Higher Education, 2010. — Р. 327.
13. Wolf-Wendel L., Ward K., Kinzie J. A tangled web of terms: The overlap and unique contribution of involvement, engagement, and integration to understanding college student success // Journal of College Student Development. — 2009. — № 50. — Р. 407–428.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021