ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Postavnoy A. A. PhD student, Chair of Management of Customs and Insurance Service, St. Petersburg State University of Service and Economy
Preparation of innovation-oriented specialists in the sphere of services:
Principles of modernization (Russia, St. Petersburg)
The article addresses the principles of modernization in the process of professional preparation of BA and MA students specializing in service; one of the major requirement is the ability to work in the innovation economy
Литература
1. Мудунов А.С. Методологические проблемы моделирования функционирования объектов сферы услуг в условиях рыночных отношений // Аудит и финансовый анализ. - 2002. - № 4.
2. Проблемы менеджмента и совершенствование маркетинговой деятельности в сфере услуг / Под ред. Д.Б. Смирнова. - М.: Дело, 2007.
3. Луганцев А.М. Содержание и направления формирования высокотехнологичного капитала предприятий сервиса как основы их модернизации. - logist@mail.ru
4. Инновационно-образовательные комплексы в системе высшей школы / В.А. Бабурин, В.Н. Соловьев и др. - СПб.: Изд-во СПбГУСЭ, 2007.
5. Модернизация бизнеса и образования в условиях инновационного реформирования: Колл. моногр. - СПб.: Изд-во СПбГУСЭ, 2010. - 408 с.