Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (45), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Firsanova O. V.
Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor
Potiopkin M. S.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Interrelation between the social responsibilities overtaken by companies and the consumer loyalty (Russia, St. Petersburg)
The article discusses a number of theoretical aspects related to the social responsibility of companies and its impact upon the creation of long-term relations with consumers within the framework of the interaction marketing. The author shows the connections between the social responsibility overtaken by the companies and factors that form consumer loyalty, such as trust, satisfaction, and involvement
Key words: social responsibility, consumer loyalty, trust, consumer satisfaction, consumer involvement
Pages: 106 - 108



Литература
1. Ассель Г. Маркетинг: принципы и стратегия. — М.: Инфра-М, 2001.
2. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: учебник для вузов. — СПб.: Астерион, 2011.
3. Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг-менеджмент — СПБ: «Питер», 2007.
4. Котлер Ф., Ли Н. Корпоративная социальная ответственность. Как сделать больше добра для вашей компании и общества — К.: Стандарт, 2005.
5. Корпоративная социальная ответственность: общественные ожидания. Потребители, менеджеры, лидеры общественного мнения и эксперты оценивают социальную роль бизнеса в России / Под ред. С.Е. Литовченко, М.И. Корсакова ● М.: Ассоциация менеджеров, 2003.
6. Кузьмина А.Н. Методы повышения социальной ответственности бизнеса на рынке медиауслуг: Автореф. дис. ... канд. экон. наук. — СПБ: СПБГУЭФ, 2010.
7. Наумов В.Н. Маркетинг доверия: теоретические парадигмы повышения эффективности взаимодействия рыночных структур // Стратегии развития инструментов коммерции. Раздел 5.3. — СПб.: СПбГУЭФ, 2010.
8. О’Шонесси Дж. Конкурентный маркетинг: стратегический подход. — СПБ.: Питер, 2002.
9. Тульчинский Г.Л. Корпоративная социальная ответственность (Социальные инвестиции, партнерство и коммуникации) — СПб.: «Справочники Петербурга», 2006.
10. Фирсанова О.В., Шмелева Ю.А. Маркетинг инноваций в концепции маркетинга взаимодействия // Маркетинг взаимодействия: инновационные технологии. Компетентность. Экономическое измерение. Оценка эффективности / Под ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: изд-во СПбГУ; Челябинск, изд. центр ЮУрГУ, 2012. — С. 549–582.
11. Фирсанова О.В. Обоснование содержания категории «восприятие» в теории когнитивного маркетинга с позиций деятельностного подхода // Управление общественными и экономическими системами [Электронный ресурс]: многопредмет. науч. журн. Электронный журнал. — 2007. — №2 [http://www.bali.ostu.ru/umc/arhiv/2007/2/firsanova_1s.pdf]
12. Шаройкина Е. Социальная ответственность — это выгодно! // Советник — 2009. — №8.
13. Bennet R. Relationship formation and Governance in Consumer Markets: Transactional Analysis versus the Behaviorist Approach, Journal of Marketing Management, 1996, Vol.12, pp.417–436.
14. Brown T.J., Dacin P.A. The company and the product: corporate associations and consumer product responses //Journal of Marketing 1997, 61, 68–84.
15. Gupta S. Strategic Dimensions of Corporate Image: Corporate Ability and Corporate Social Responsibility as Sources of Competitive Advantage via Differentiation 2002 (Doctoral Dissertation).
16. Hofmeyr J., Rice В. Commitment-Led Marketing. — John Wiley and Sons, 2000. ● P. 85, 22.
17. Labbai. M. Social responsibility and ethics in marketing // International marketing Conference on Marketing and Society, April 2007.
18. Scholder E.P., Mohr L.A.., Webb D.J. Charitable Programs and the retailer: do they Mix? // Journal of Retailing, 2000, 76(3), 393–406.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021