Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (46), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Head of the Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances,
PhD (Economics), Professor, Distinguished scholar of the Russian Federation

Kozeichuk D. A.
Assistant Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economics, PhD (Economics)

Studying of brands in the context of spatial and temporal paradigms (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the spatio-temporal paradigm, within the context of which marketing may be seen as a socio-economic phenomenon. The authors analyze the possibilities of new approaches to brand management from the perspective of the spatio-temporal system of coordinates and introduce a spatio-temporal matrix that includes four sets of correlations of space and time with regards to the interaction of consumers with the brand production
Key words: spatio-temporal paradigm, marketing of spatial interaction, branding, chronotope, kairotope, chronohora, kairohora
Pages: 169 - 171



Литература
1. Сафронов И.А. Человек и время // Известия Санкт-Петербургского Университета Экономики и Финансов. - 2006. - №1.
2. Багиев Г.Л. Концептуальные основы формирования маркетинга пространственного взаимодействия // Научная сессия профессорско-преподавательского состава, научных сотрудников и аспирантов по итогам НИР 2012 года. Апрель 2013 г.: сборник докладов. - СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2013 (в печати).
3. Козейчук Д.А. Бренды в системе пространственно-временного маркетинга //Науч. сессия профессорско-преподавательского состава, научных сотрудников и аспирантов по итогам НИР 2012 года. Апрель 2013 г.: сб. докл. - СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2013 (в печати).
4. Багиев Г.Л., Козейчук Д.А. К вопросу формирования системных свойств портфеля брендов // Изв. С-Петерб. ун-та экономики и финансов. - 2012. - №6 (78).
5. Багиев Г.Л., Пинчук А.В., Серова Е.Г., Шульга А.О. К вопросу формирования концепции маркетинга пространственного взаимодействия // Проблемы современной экономики. - 2012. - № 4 (40).
6. Беков Р.С. Пространственно-временные характеристики и противоречия динамизма региональной экономики России //Экономический вестн. Ростовского гос. ун-та. - 2004. - Т.2. - №4.
7. Анимица Е.Г. Экономический рост в дискурсе пространственно-временной парадигмы //Управленец. - 2010. - №3-4 (7-8).
8. Чащина С.В. К проблеме осмысления пространственно- временной парадигмы //Великий Новгород: Всерос. науч. конф. «Бренное и вечное: Проблемы функционирования и развития культуры». - 2000. - №З.
9. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: Учебник для ВУЗов. - СПб.: Астерион, 2011.
10. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М. Маркетинг: Учебник для вузов. 3-е изд. - СПб.: Питер, 2012.
11. Маркетинг взаимодействия: Учебник для магистрантов (коллектив авторов) / Науч. ред. Г.Л. Багиев. - СПб.: СПбГУЭФ, 2012.
12. Багиев Г.Л., Мефферт Х. Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегии. Эффективность. - СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009.
13. Бияков О.А. Теория экономического пространства: методологический и региональный аспекты. - Томск: Изд-во Томского ун-та, 2004.
14. Гранберг А.Г. Пространственная экономика в системе наук. [Электронный ресурс] //Российский экономический конгресс: сб. докладов участников (2009. 7-12 декабря, Москва) /Новая экон. ассоциация. Ин-т экономики РАН. - М. Режим доступа (05.02.12).: http: // www.econorus.org/consp/files/gran.doc
15. Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент. - СПб.: Питер, 2007.
16. Aaker, David A. Managing Brand Equity. - 5-е изд. - New York.: The Free Press, 2009 - 458 с.
17. Домнин В.Н. Брендинг: новые технологии в России. - 2-е изд. - СПб: Питер, 2007. - 381 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021