Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (46), 2013
ISSUES OF SCIENCE AND EDUCATION
Olenev A. A.
PhD student, Chair of Marketing, .V. Plekhanov Russian University of Economics

Specificities of positioning of a higher educational institution on the regional market for education services (Russia, Moscow)
The article focuses on the positioning of educational services of a higher educational institution in the regions, describes advantages from partnership between these institutions and the business community, analyzes internal and external environments of higher educational institutions and their impact upon its marketing strategy
Key words: higher educational institution, educational service, positioning of a higher educational institution, marketing strategy
Pages: 294 - 296



1 Сагинова О.В. Управление процессами глобализации образования в высшей школе России (теория, методология, практика): автореф. дис. ... док. экон. наук (08.00.05) / Российская экономическая академия им. Г. В. Плеханова. - М, 2006. - 61 с.
2 Сагинова О. В. Маркетинг высшего образования: основные понятия, новые тенденции и перспективы: URL: http://www.marketologi.ru/publikatsii/stati/marketing-vysshego-obrazovanija-osnovnye-ponjatija-novye-tendentsii-i-perspektivy/ Дата обращения: 15.12.12.
3 Distinct Matters. Distinct Higher Education Website: URL: http://www.distinct.ac.uk/about/distinct_matters. Дата обращения: 24.12.12.
4 Там же. - С. 75.
5 Aaker D. Shansby J. Positioning your product/ D. Aaker J. Shansby. Business Horizons. May-June, 1982: URL: http://ru.scribd.com/doc/40573604/Aaker-Positioning. Дата обращения: 23.01.2012.
6 Кузьмина Е. Е. Маркетинг образовательных услуг: учебное пособие для магистров. - М.: Изд-во Юрайт, 2012. - С.78.
7 Сагинова О.В. Управление процессами глобализации образования в высшей школе России (теория, методология, практика): автореф. дис. ... док. экон. наук (08.00.05) /Российская экономическая академия им. Г. В. Плеханова. - М, 2006. - 61 с.
8 8 steps to establishing your distinctiveness. Briefing Note. Май 2012: URL: http://www.distinct.ac.uk/resources/resourceindex/infdocs/5.5.22-8-steps-to-distinctiveness-pdf.pdf. Дата обращения: 24.12.12.
9 Там же.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021