Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (50), 2014
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Chaplina A. N.
Head of the Department of Management Institute of Trade and Economics,Siberian Federal University, PhD (Economics), Professor
Gerasimova E. A.
Assistant Professor, Chair of Management, Krasnoyarsk State Institute of Trade and Economics, Siberian Federal University (Krasnoyarsk), PhD (Economics)

Reputational responsibility of trade entrepreneurship (Russia, Krasnoyarsk)
The article discusses the possibility and the importance of the reputational responsibility of trade entrepreneurship that would increase its long-term competitiveness. The authors describe a method that combines the system of administration with the reputational responsibility, and presupposes incorporation of planning processes into strategic management. The article presents a complex of indices for the evaluation of the reputational responsibility of the enterprise
Key words: reputational responsibility, sphere of services, entrepreneurship, organizational structure, quality, system of management
Pages: 192 - 197



Литература
1. Герасимова Е.А., Чаплина А.Н. Стратегические направления инновационного развития предпринимательских структур сферы услуг / Торгово-экономический институт СФУ — Красноярск, 2013. — 228 с.
2. Горин С.В. Обеспечение устойчивости функционирования промышленных предприятий на основе управления деловой репутацией. — М.: Петергоф Принт, 2011. — 52 с.
3. Капелюшников Р., Сколько стоит человеческий капитал России?: препринт WP3/2012/06 /Нац. Исслед. Ун-т «Высшая школа экономики». — М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2012. — 76 с.
4. Кашшай Ш. Предприятие и предпринимательство. Т.1. Предпринимательская среда: изменения структуры собственности в период экономической трансформации. — М.: Наука; 2011. — 694с.
5. Клименкова Т.А.Совершенствование системы управления предприятиями сферы услуг в условиях рынка: Автореф. дисс. ... канд. экон. наук. — Красноярск, 2009. — 20 с.
6. Климин А.А. Состояние и перспективы развития торговой деятельности в Красноярском крае // II Красноярский торговый форум-2013: сб. материалов. — Красноярск, 2013. — С. 19–23.
7. Ольве Н.Г., Магнус Веттер Ж.Р. Сбалансированная система показателей. Практическое руководство по использованию: пер. с англ. — М.: Вильямс, 2006. — 304 с.
8. Попков В.П., Титов С.А. Стратегия формирования и методы оценки имиджа предпринимательской структуры. — СПб.: Изд-во «Нестор», 2004. — 106 с.
9. Попков В.П., Марков М.М., Олейник Н.М. Принципы и методы создания конкурентоспособных предпринимательских структур. — СПб.: Астерион, 2009. — 168 с.
10. Организационно-экономические инструменты реализации стратегии развития организаций рынка потребительских услуг: монография / А.Н. Чаплина, Е.А. Герасимова, И.А. Войцеховская, А.В. Пушкарева; КГТЭИ — Красноярск, 2004 — 340 с.
11. Чаплина А.Н., Максименко И.А. Механизм обеспечения конкурентоспособности сетевых розничных торговых предприятий: монография; Краснояр. гос. ун-т. — Красноярск, 2008 — 215 с.
12. Чаплина А.Н., Герасимова Е.А. Формирование стратегии комплексного развития предпринимательской структуры: монография / Краснояр. гос. торг.– экон. ин-т. — Красноярск, 2009. — 218 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024