Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (50), 2014
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Aiba B. E.
PhD student, St. Petersburg State Economic University
Salikhova Ya. Yu.
Assistant professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics)

To the issue of evaluation of the marketing potential of a territory
(Russia, St. Petersburg)
The article focuses on various approaches to evaluation of the marketing potential of a territory, and discusses the ways of its development in accordance with the variable nature of territories. The authors present a complex methodology of evaluation of the marketing potential of a territory
Key words: marketing potential of a territory, directions of development of the marketing potential of a territory, evaluation of the marketing potential of a territory
Pages: 224 - 226



Литература
1. Волкова С.А., Тинякова В.И. Современные грани территориального маркетинга // Перспективы науки. — 2013. — № 4 (43). — С. 78–82.
2. Жердева О.В. Оценка маркетингового потенциала локальной территории [Текст]: дис.канд. экон.: 08.00.05: защищена 2007 г
3. Мещеряков Т.В., Жердева О.В. Маркетинговый потенциал территории: Препринт. СПб.: Изд-во СЗГТУ, 2007.
4. Песоцкая Е.В. Моделирование социально-экономического развития малых и средних городов России. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 1994. — С.14.
5. Портер М. Международная конкуренция. — М.: Международные экономические отношения, 1993. — С.94.
6. Сыров А.Н. Оценка экономического потенциала территории // Вестн. Волгоградского гос. ун-та. Сер. 3. Экономика. Экология. — 2008. — № 2. — С. 98–102.
7. Толстых Д.В. Маркетинговый потенциал как фактор социально-экономического развития территории: Дисс. канд. экон.: 08.00.05. — СПб., 2013.
8. Юлдашева О.У. К вопросу теории и методологии формирования маркетингового потенциала компании // Известия СПбГУЭФ. — 2006. — № 2 (46). — C. 95–110.
9. Cateora Ph., Graham J. International marketing // McGraw-Hill. — 2009.
10. Manschwetus, U. Regionalmarketing, Wiesbaden, 1995.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022