Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (51), 2014
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Orekhov D. B.
Doctoral student, Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics)
Shubaeva V. G.
Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor

Formation of typical structures of consumer value as business formats of trade real estate (Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the development of the market for trade real estate and new business formats characteristic to this market. The author distinguish trade centers as the key format of trade objects, describe their major types, and offer an algorithm of formation in respect to the concept of trade real estate from the perspective of holistic approach
Key words: formats of trade real estate, business-model, consumer value, value approach
Pages: 218 - 223



Литература
1. Австрийская школа в политической экономии: К.Менгер, Е.Бем-Баверк, Ф.Визер. — М.: Экономика, 1992.
2. Ахтямов М.К., Юлдашева О.У., Кузнецова Н.А. Инновационное развитие предпринимательства в экономике знаний. — М.: Креативная экономика, 2011. — С.33.
3. Аренков И.А., Наумов В.Н., Середохо В.А., Юлдашева О.У. Маркетинг и управление потребительской ценностью. — СПб.: Изд-во «Амкос», 2013.
4. Жарков С.А. Торговая недвижимость: всплеск интереса // Директор по маркетингу и сбыту. — 2012. — №5. — С.34–38.
5. Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг менеджмент. — СПб.: Изд-во Питер, 2006.
6. Шубаева В.Г. Формирование творческого потенциала предпринимательских структур. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2007.
7. Юлдашева О.У., Юдин О.И. Моделирование цепочки по созданию потребительской ценности // Проблемы современной экономики. — 2012. — №1. — С.218–222.
8. Юлдашева О.У. Когнитивный маркетинг: продвижение стандартов потребления. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2005.
9. Юлдашева О.У., Юдин О.И., Прокопцов В.Е. Маркетинговые стратегии бизнес-моделирования // Проблемы современной экономики. — 2012. — №4. — С.235–238.
10. Slater S.F. Developing a customer value-based theory of the firm // Journal of the Academy of Marketing Science, 1997, 162–167 p.
11. Slywotsky A.J., Morrison D. J., & Andelman B. The profit zone: how strategic business design will lead you to tomorrow’s profits. — New York, Times Business Publ., 1997.
12. Сайт Международной консалтинговой компании «Knight Frank» [Электронный ресурс]. URL: http://www.knightfrank.ru (дата обращения: 05.07.2014).
13. Сайт торговой организации международной индустрии торговых центров ICSC [Электронный ресурс]. URL: http://www.isics.org/ (дата обращения: 06.07.2014).
14. Сайт консалтинговой компании «ASTERA» [Электронный ресурс]. URL: http://www.astera.ru/ (дата обращения: 06.07.2014.)
15. Сайт Российской гильдии управляющих и девелоперов [Электронный ресурс]. URL: http://www.gud-estate.ru/ (дата обращения: 06.07.2014).
16. Подобрано авторами по: Обзор рынка торговой недвижимости. — консалтинговая компания Астера. — 2013. — [Электронный ресурс]. URL: http://http://www.1rre.ru/ (дата обращения: 06.07.2014).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2025