Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (51), 2014
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Potepkin M. S.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances
Firsanova O. V.
Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor

Defining the efficacy of marketing measures aiming at formation of companies’ social responsibility on the basis of elasticity of consumer reaction (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the efficacy of marketing measures aiming at the formation of consumer attitudes to the company, focusing on the index of elasticity of consumer reaction, and consumer loyalty as its particular case
Key words: marketing, consumer attitudes, loyalty, socially responsible company, elasticity of consumer reaction
Pages: 225 - 228



Литература
1. Беккер Г. Человеческий капитал (главы из книги) // США: экономика, политика, идеология. —1993. — № 11–12.
2. ГОСТ Р ИСО 9000–2001 Системы менеджмента качества. основные положения и словарь — М.: Стандартинформ, 2001.
3. Дятлов С.А. Теория человеческого капитала: Учебное пособие. — СПб.: Изд. СПбУЭФ, 2006 — С. 289.
4. Кашин В., Нещадин А., Тульчинский Г. Методика оценки эффективности корпоративной социальной политики (социальных инвестиций и социального партнерства) // Человек и труд, — 2009. — № 5. — С. 20–28.
5. Колобова Е.П. Анализ методов оценки уровня лояльности потребителей // Известия СПбГУЭФ. — 2012. — №3 (75). — С. 92–96.
6. Критский М.М. Теория человеческого капитала: необходимость реконструкции методологической базы // Вестник
ИНЖЕКОН. — 2005. — № 2. — С.5–20.
7. Ламбен Ж–Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и оперативный маркетинг. — СПб.: Питер, 2007. — 800 с.
8. Фирсанова О.В., Потепкин М.С. Взаимосвязь воспринимаемой социальной отвественности компании и потребительской лояльности // Проблемы современной экономики. — 2013. — №1 (45). — С. 106–108.
9. Brammer S., Brooks C. and Pavelin S. (2006) Corporate Social Performance and Stock Returns: UK Evidence from Disaggregate Measures // Financial Management, 35(3), 97–116.
10. Dul J, Hak T. Case study methodology in Business Research, Butterworth–Heinemann. — Amsterdam, — 2008.
11. McWilliams A., Siegel D. Corporate Social Responsibility: a Theory of the Firm Perspective// Academy of Management Review. — 2001, — № 26, volume 1. pp.117–127.
12. Orlitzky, M., Schmidt, F.L., and S.L Rynes Corporate Social and Financial Performance: A Meta–Analysis // Organization Studies, — 2003, — №24 (3): 403–441.
13. Weis,s A. P. A Theoretical Basis of Human Behavior. Columbus (Ohio), 1925.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024