Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (53), 2015
ISSUES OF ECONOMIC THEORY. MACROECONOMICS
Vorobjeva T. V.
Assistant Professor, Chair of Economics and Construction Management, Tomsk State University of Architecture and Construction, PhD (Economics)
Lakhodynova N. V.
Chair of Applied Mathematics, Tomsk State University of Architecture and Construction, PhD (Technology)

Impact of personal characteristics upon the economic behavior of human beings (Russia, Tomsk)
The article discusses connections between the choice of strategies of economic behavior with individual psychological characteristics, both innate and acquired. The authors present a typology of personal characteristics against the typology of economic behavior in the “consumer – investor” format. Whereas consumers’ economic behavior includes affective, cognitive and motivational components, investors have to make strategic business decisions in the context of indeterminacy and risk
Key words: subject of the market, economic behavior, consumer behavior, investment behavior
Pages: 71 - 75



Литература
1. Бахтин Е.В. Проблема адаптации различных социальных групп к рынку // Вестник КРАУНЦ. Гуманитарные науки. – 2013. – Вып. №2 (22). – c. 17–22
2. Шульгин М.В. Экономическая психология: проблемы и перспективы развития // Известия Иркутской государственной экономической академии. – 2010. – Вып. №3. – c. 162–167
3. Троицкая И.В. Гуманистический раздел экономической психологии // Известия Российского государственного психологического университета им. А.И. Герцена. – 2007. –Вып.42, Т.9. – c. 31–43
4. Посыпанова О.С. Экономическая психология: психологические аспекты поведения потребителей. – Калуга: Изд-во КГУ им. К.Э. Циолковского, 2012. – 296 с.
5. Дейнека О.С. Экономическая психология: Учебное пособие. – СПб. Изд-во С. -Петерб. ун-та, 2000. – 160 с.
6. Леонгард К. Акцентуированные личности. М.: Эксмо-пресс, 2001. – 448 с.
7. Ден Н.Б. Sum-тест или секретное уникальное зеркало. URL: http://www.levi.ru/tests/sum/ (дата обращения: 7.05.2014).
8. Голубицкий С. Чайник для джаля-нети. URL: http://ibusiness.ru/blogs/21640 (дата обращения: 12.05.2014).
9. Большой психологический словарь. – М.: Прайм-ЕВРОЗНАК. Под ред. Б.Г. Мещерякова, акад. В.П. Зинченко. 2003. – 672 с.
10. Петрова Е., Надеин А. Негативные эмоции в рекламе. URL: http://www.advi.ru/magazin/97/1/97_1_11.pdf (дата обращения: 21.05.2014).
11. Реклама и потребители. URL: http://biznec-info.ru/reklama-i-potrebiteli.php (дата обращения: 23.05.2014).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021