Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (53), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Naumenko T. V.
Chair of the Global Social Processes, Department of Global Processes, M.V. Lomonosov State University, PhD (Philosophy)
Matveev A. S.
Insurance expert, PhD (Philosophy)

Persuasive communication and its role in management of contemporary socio-economic processes (Russia, Moscow)
The article discusses various types and forms of persuasive communication that impacts management in the socio-economic space of the contemporary society through forming specific orientations in people’s economic consciousness and thus shaping their consumer behavior
Key words: persuasive communication, PR, flash-mob, economic consciousness, consumerism
Pages: 166 - 170



Сноски
1 См. Науменко Т.В. Методологический анализ проблемы экономического сознания // Экономика и управление: проблемы, решения. – 2013. – № 11.
2 Беньямин В. Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости: Избр. эссе. – М.: Немецкий культурный центр имени Гете, «Медиум», 1996; Джеймисон Ф. Постмодернизм и общество потребления // Логос. – 2000. – № 4. – С. 63–77; McLuhan Marshall, Understanding Media: The Extensions of Man. New York, London, Sydney, Toronto: McGraw-Hill Book Company, 1966; Бодрийяр Ж. Прозрачность зла. – М.: Добросвет, 2000; Бодрийяр Ж. Соблазн. – М.: Ad marginem, 2000; Делез Ж. Общество контроля (постскриптум) // Элементы: Евразийское обозрение. – 1998. – № 9 и др.
3 См.: Ямпольский М. Физиология символического. Кн.1. Возвращение Левиафана: Политическая теология, репрезентация власти и конец Старого режима. – М.: Новое литературное обозрение, 2004. – С.287.
4 Козакова Т.А. Человек в структурах зрелища (Философско-антропологический анализ). Дис. ... канд. филос. наук. – СПб., 2005. – С. 81.
5 Козакова Т.А. Человек в структурах зрелища (Философско-антропологический анализ). Дис. ... канд. филос. наук. – СПб., 2005. – С. 91.
6 Шубина И.Б. Зрелище в культуре. Дис. ... канд. филос. Наук. – Ростов н/Д, 2005. – С. 3.
7 Там же.
8 Там же.
9 Семенов А.К., Маслова Е.Л. Психология и этика менеджмента и бизнеса. – 2-е изд. – М.: Информационно-внедренческий центр «Маркетинг», 2000. – С. 86–87.
10 Там же.
11 Семенов А.К., Маслова Е.Л. Указ. соч. – С. 88.
12 См.: Зимбардо Ф., Ляйппе М. . Указ. соч. – С. 177–181.
13 Почепцов Г.Г. Имиджелогия. Рефл-бук. Ваклер, 2000. – С. 52.
14 Коркия Э.Д. Перформансная коммуникация в контексте социальных процессов эпохи постмодерна: Дисс…. канд. социол. наук. – М., 2005. – 148 с.
15 Там же. – С. 72.
16 Каракулов М. (enjoy) Флэшмоб: в поисках очередной утопии // http://www.fmob.ru/b/viewtopic.php?t=1644 .
17 Беспалов М. Флэшмоб как метод художественного сознания // http://www.fmob.ru/b/viewtopic.php?t=3846.
18 Бабасян Н. Требуется «коврик любви»: Мир захлестывают «умные толпы» // Известия. – 2003. – 13 авг.
19 http://flocksmart.com
20 Бабасян Н. Указ. соч.
21 Мень Е. Еще раз об умной толпе // Критическая Масса. – 2003. – № 3.
22 Коркия Э.Д. Указ. соч. – С. 149.
23 Черкасов С.В. Городские массовые мероприятия: коммуникативные характеристики и пути институционализации: Дисс…. канд. социол. наук. – М., 2009. – С. 125.
24 Ратнер Я.В. Эстетические проблемы зрелищных искусств. – М.: Искусство, 1980. – С. 129.
25 Mcluhan M. The medium is the massage. — N. Y.-Toronto, 1967.
26 Шубина И.Б. Зрелище в культуре: Дисс. ... канд. филос. наук. – Ростов н/Д, 2005. – С. 26.
27 Черкасов С.В. Указ. соч. – С. 166.
28 Там же.
29 Грехнев В.С. Социальное пространство быта // Философия и общество. – 2009. – Вып. № 2(54) – С. 27.
30 Там же.
31 Там же.
32 Там же.
33 Черкасов С.В. Указ. соч. – С. 166.
34 Там же.
35 Термин «P.O.S. – материалы» (P.O.S.M.) является аббревиатурой выражения «Point of Sales materials», что означает материалы, используемые непосредственно в местах продаж. – А.М.
36 См.: Маркин А.А. Организация публичной коммуникации в местах продаж (инстор-коммуникации) в условиях общества потребления. Дисс. … канд. соц. наук. – М., 2009. – С.97.
37 Там же.
38 Куликов П. P.O.S. – приватизация. Интервью с директором по рекламе магазинов сети «М.Видео» Олегом Давидовичем // P.O.S. – materials. – 2003. – № 11 (Окт.) – С.19.
39 Маркин А. Указ. соч. – С. 168.
40 Там же. – С.123.
41 Там же.
42 Там же. – С. 146.
43 См.: Бобкова Е. Наступление цифрового формата на рынок indoor-рекламы // Р.О.S.Materials. – 2007. – № 12. – С. 35–36.
44 Электронные компоненты для BTL // Р.О.S.Материалы. – 2008. – № 4 (41). Апрель. – С.10–15.
45 Бобкова Е. Системное решение для рынка indoor-рекламы // Display Russia. – 2007. – № 12.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021