Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (53), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Yuniaeva M. A.
Assistant Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics)

To the issue of competitive advantages of a firm and formation of the consumer value chain on the virtual market of media resources
(Russia, St. Petersburg)
The article emphasized the importance of the right choice of media recourses on the developing virtual market in Russia. This choice directly impacts the firms’ competitive advantages and the sustainability of the consumer value structure, and as such should be taken into consideration in planning business-processes
Key words: media resources, competitive advantages, chain of consumer value, efficacy, virtual market
Pages: 176 - 178



Литература
1.Азоев Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. – М.: ОАО «Типография «Новости», 2000.
2. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: учебник для вузов. – СПб.: Астерион, 2011.
3. Юлдашева О.У., Багиев Г.Л., Прокопцов В.Е. Стратегические сети – современные организационные формы совместного предпринимательства и построения цепочек создания ценности // Известия СПб ГЭУ. – 2013. – № 2 (80).
4. Юлдашева О.У., Юдин О.И. Моделирование цепочки по созданию потребительской ценности // Проблемы современной экономики. – 2012. – № 1. – С. 218–222.
5. Андреева Е.В. Цепочка создания стоимости продукта: формирование и оценка эффективности: Монография. – М.: РИОР: ИНФРА – М, 2013.
6. Попова Ю.М. Межфирменные сети на промышленных рынках России: теория и практика управления: монография. – СПб.: Наука, 2008.
7. Портер М. Конкурентная стратегия: методика анализа отраслей и конкурентов пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2005.
8. Багиев Г.Л. К вопросу организации маркетинга пространственного взаимодействия киберкорпораций // Проблемы современной экономики. – 2013. – № 3(47). – С. 258–260.
9. Хэнсон У. Интернет- маркетинг. – М.: Юнити, 2001.
10. Юняева М.А. Организация маркетинг-менеджмента на виртуальном рынке медиа-средств. – СПб.: Изд-во СПб ГУЭФ, 2004.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020