Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (53), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Pirogov D. E.
PhD student, Chair of marketing, St. Petersburg State Economic University, Director for Development, OAO "Power Engineering Mechanic Plant"

Content-analysis of state companies’ program declarations in the sector of power engineering (Russia, St. Petersburg)
The article presents content-analysis of declarations on the mission and strategies of Russian state companies in the electric power engineering sector. The results of the analysis are presented in the form of fours dimensions of branding. The author distinguishes the most significant values of power engineering companies that are expressed in their declarations, and offers recommendations for further development of their brand identity
Key words: content-analysis, branding, state companies, power engineering sector
Pages: 182 - 184



Литература
1. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг: Учебник для вузов / Под ред. Г.Л. Багиева. – СПб.: Питер, 2008.
2. Домнин В.Н. Брендинг: Новые технологии в России. – СПб.: Питер, 2004.
3. Домнин В.Н. Разработка CEO бренда // Бренд-менеджмент – 2005. – №2. – С 5–18.
4. Домнин В.Н. Предпочтения бренда – ключевой фактор влияния на потребительский спрос и рыночные показатели фирмы // Бренд-менеджмент. – 2009. – №3. – С. 130–144.
5. Светуньков С.Г. Методы маркетинговых исследований. Учебное пособие. – СПб: ДНК, 2003.
6. Чернатони Л., МакДональд М. Брендинг. Как создать мощный бренд. – М.: Юнити-Дана, 2006.
7. Herbst Uta and Merz Michael A. The industrial brand personality scale: building strong business-to-business brands. Industrial Marketing Management 40. Elsevier Inc.,2011.
8. Webster F.E. & Wind Y. Organizational Buying Behavior, Englewood Cliffs NJ, Prentice Hall. 1972.
9. Миссия ОАО «ИНТЕР РАО ЕЭС». URL: www.interrao.ru (дата обращения 24.12.2014).
10. Миссия ОАО «Ленэнерго». URL: www.lenenergo.ru (дата обращения 24.12.2014).
11. Миссия ОАО «МОЭСК» . URL: www.moesk.ru (дата обращения 24.12.2014).
12. Миссия ОАО «МРСК Волги». URL: www.mrsk-volgi.ru/ (дата обращения 24.12.2014).
13. Миссия ОАО «МРСК Северного Кавказа». URL: www.mrsk-sk.ru (дата обращения 24.12.2014).
14. Миссия ОАО «МРСК Северо-Запада». URL: www.mrsksevzap.ru (дата обращения 24.12.2014).
15. Миссия ОАО «МРСК Сибири» . URL: www.mrsk-sib.ru (дата обращения 24.12.2014).
16. Миссия ОАО «Росатом» . URL: www.rosatom.ru (дата обращения 24.12.2014).
17. Миссия ОАО «Россети» . URL: www.rosseti.ru (дата обращения 24.12.2014).
18. Миссия ОАО «РусГидро». URL: www.rushydro.ru (дата обращения 24.12.2014).

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2021