Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (54), 2015
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Demakova E. A.
Assistant Professor, Chair of Commodity Research and Expertise of Non-alimentary Goods, Siberian Federal University (Krasnoyarsk), PhD (Technology)
Chaplina A. N.
Head of the Department of Management Institute of Trade and Economics,Siberian Federal University, PhD (Economics), Professor
Zaichenko E. A.
Assistant Professor, Chair of Commodity Research and Expertise of Non-alimentary Goods, Siberian Federal University (Krasnoyarsk), PhD (Economics)

Topical directions in providing of the socially significant quality of public sector services (Russia, Krasnoyarsk)
The article develops criteria and indices of quality of services in the public sector, and systematizes ways of their improvement. Socially significant quality is seen as a special category that integrates the interests of clients (investors) and organizations, rendering services in the public sector. The author offers a nomenclature of criteria and determinants of the quality of public sector services
Key words: public sector services, quality of a service, criteria and indices of quality
Pages: 299 - 303



Литература
1. Пескова О.С. Формирование системы государственного регулирования предпринимательской деятельности на рынках социально-значимых товаров и услуг в современной России: автореф. дис. ... д-ра экон. наук: 08.00.05. — Волгоград, 2014. — 53 с.
2. Герба В.А. Совершенствование механизма повышения эффективности и качества государственных услуг (на примере Хабаровского края): автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05. — Хабаровск, 2013. — 22 с.
3. Костин О.А. Формирование системы организационно-экономического обеспечения управления муниципальными услугами: автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05. — М., 2007. — 24 с.
4. ГОСТ Р 52142-2013 Социальное обслуживание населения. Качество социальных услуг. — Введ. 17.10.2013. — М.: Стандартинформ, 2014. — 11 с.
5. Ерохин Е.М. Формирование инновационного механизма повышения качества предоставляемых муниципальных услуг (на примере муниципального образования «Город Калуга»: автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05. — Брянск, 2012. — 23 с.
6. Филиппов Д.В. Развитие организационно-управленческих технологий предоставления муниципальных услуг в крупном городском округе: автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05. — Новосибирск, 2009. — 24 с.
7. Панова А.Г. Совершенствование организации предоставления муниципальных услуг бюджетными учреждениями: автореф. дис. ... канд. экон. наук: 08.00.05. — М., 2012. — 25 с.
8. Чаплина А.Н., Герасимова Е.А. Формирование стратегии комплексного развития предпринимательской структуры: монография. — Красноярск: ГОУВПО «Красноярский гос. торг.-экон. ин-т», 2009. — 217 с.
9. Чаплина А.Н., Жигунов И.М. Обеспечение организационной устойчивости предприятий сферы услуг // Проблемы современной экономики. — 2013. — № 1 (45). — С. 209–211.
10. Демакова Е.А., Егорова Н.А. Качество продукции как объект мониторинга закупок для государственных нужд // Стандарты и качество. — 2012. — № 6. — С. 50–53.
11. Чаплина А.Н., Герасимова Е.А. Репутационная ответственность торгового предпринимательства // Проблемы современной экономики. — 2014. — № 2 (50). — С. 192–197.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024