Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (55), 2015
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Dragunova E. V.
Assistant Professor, Chair of Economic Computer Science, Novosibirsk State University of Technology, PhD (Economics)

Types and trajectories of enterprise growth (Russia, Novosibirsk)
The article discusses the major approaches that define the “organic growth” of an enterprise. With the use of Google Trends blogosphere tools, the author analyzes the emergence and the dynamics of interest to the topic “enterprise growth,” distinguishes determinants, barriers and controlling factors that impact this growth. The article offers an integrated model and the algorithm of evaluation with regards to enterprise growth and its trajectories
Key words: organic growth, trajectories of growth, integral model of enterprise growth
Pages: 179 - 182



Литература
1. Moran P. Profiling the Small Business Owner-Manager: Identifying Personal Characteristics Linked to “Growth-Orientation” Durham University Business School, UK.
2. Churchill, N. C., Lewis V. L. The five stages of small business growth, Harvard Business Review, May/June, 1983. pp. 43–54.
3. Драгунова Е.В., Кравченко А.В. Алгоритм оценки динамики развития предприятия // Наука о человеке: гуманитарные исследования. — 2013. — №3 (13). — С. 35–42.
4. Драгунова Е.В. Конкурентоспособность мезо-уровня и развитие сектора малого и среднего бизнеса // Проблемы современной экономики. — 2012. — №3. — С.148–155.
5. Растущий малый и средний бизнес в России и за рубежом: роль и место в экономике. М.: Фонд Ресурсный центр малого предпринимательства, 2010. — 65 с.
6. Brush C.G., Ceru D.J., Blackburn R. Pathways to entrepreneurial growth: The influence of management, marketing, and money. Business Horizons, 2009.

Сноски 
1 Сделано автором
2 Это обобщённое определение, данное автором статьи на основе определений, предлагаемых в зарубежных литературных источниках. Обращаем внимание на то, что газелями могут быть и предприятия, имеющие более 250 человек, т.е. крупные предприятия.
3 В рейтинге отсутствуют данные за 2005 г.
4 Специфика рейтинга позволяет априори сделать выводы о потенциальном отсутствии фирм, имеющих нулевой или отрицательный рост в обоих периодах

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2022