Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (55), 2015
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Firsanova O. V.
Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor
Belostokova V. Yu.
PhD student, Chair Marketing, St. Petersburg State Economic University

Companies' competitiveness on the B2B market: specificities in the application of matrix approaches to its evaluation (Russia, St. Petersburg)
The article addresses the theoretical foundations and the practical applications of the method formulated by Yu. Akao and S. Midzuno; the authors discuss the increase of competitiveness of the forest economy Pskov region and a case of a hardware company in St. Petersburg. The use of the matrix method in marketing allows for a more objective evaluation of a company’s competitiveness and for determining the future directions of its development. The article stresses the universal character of the method discussed due to its adaptability to various object of marketing research
Key words: competitiveness, matrix method, marketing, method of evaluation of competitiveness, consumer preferences
Pages: 229 - 233



Литература
1. Rampersad, Н. К. Total Quality Management: An Executive Guide to Continuous Improvement. — Berlin-Heidelberg: Springer Verlag, 2001.
2. Всеобщее управление качеством: учебник для вузов /О.П. Глудкин, Н.М. Горбунов, А.И. Гуров, Ю.В. Зорин; под ред. О.П. Глудкина. — М.: Горячая линия — Телеком, 2001.
3. Фирсанова О.В. Взаимодействие субъектов рынка в теории маркетинга-менеджмента: Методологические принципы исследования. — СПб.: Изд-во СПБГУЭФ, 2003.
4. Пономарева С.В., Трофимова А.В, Тимошина Е.А. Анализ качества эмали ПФ-115 белого цвета с применением QFD-методологии //Качество. Информации. Образование. — 2005. — №2.
5. Потепкин М.С., Фирсанова О.В. Определение эффективности маркетинговых мероприятий по формированию социальной ответственности компании на основе оценки эластичности потребительской реакции // Проблемы современной экономики. — 2014. — № 3(51). — С. 225–228.
6. Салливан Л.П. Структурирование функции качества // Курс на качество. — 1992. — № 3, 4.
7. Суворова Л.А., Цвиров Р.П. Применение методологии QFD и статистических методов в управлении качеством продукции на промышленном предприятии // Качество. Информации. Образование — 2005. — №2.
8. Пустов Л.Ю. Обзор современных методик сравнения конкурирующих систем при разработке новых продуктов [Электронный ресурс] // Дата обращения 26.05.2015: http://www.metodolog.ru/00919/00919.html/, свободный. — Загл. с экрана.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2023